مکالمه زبان انگلیسی، راه های شروع و بهبود مهارت گفتاری و شنیداری

راه های تقویت اسپیکینگ

مکالمه چیست؟ مکالمه وقتی شکل میگیره که شما قادر باشید که مفهوم کامل مخاطب خود را درک کنید.به دنبال جواب در ذهن خود بگردید و جوابی قابل فهم به او بدهید. پس برای اینکه مکالمه انگلیسی خوبی داشته باشید و بتوانید به خوبی با یک نفر ارتباط بر قرار کنید، باید مهارت شنیدن و صحبت کردن بالایی داشته باشید. یادگیری این مهارت ها در مکالمه زبان انگلیسی بسیار حائز اهمیت هست.هر کس که یادگیری را شروع میکند از همان ابتدا به دنبال راه های بهبود مهارت گفتاری یا اسپیکینگ است!

اما صبور باشید. این کار نیاز به صبر و تلاش دارد. روش های مختلفی برای این کار وجود دارد. موسساتی هستند که به صورت تضمینی مکالمه شما را تا چند جلسه طوری تقویت میکنند که بتونید مکالمه کنید. بعضی ها به صورت اینترنتی و با استفاده از مالتی مدیا این کار رو میکنند.
روش های زیادی وجود داره اما به طور کلی مکالمه را باید به دو بخش شنیداری و گفتاری تقسیم کرد و هر بخش را به صورت جداگانه تقویت نمود تا بتوان در مورد مکالمه فکر کرد!

تقویت مهارت لیسنینگ برای مکالمه زبان انگلیسی

برای اینکه شما مهارت لیسنینگ خودتان را تقویت کنید روش های مختلفی وجود دارد. اما قبل از آن باید به شما یک سری نکات رو گوش زد کنم. اول اینکه هر چیزی را گوش نکنید. چیز هایی که گوش میکنید ژانر های مختلفی دارند، مثلا فیلم، اخبار، کارتون، موزیک و خلاصه هر چیزی ژانر خاص به خودش را دارد. بهتر است از ژانر هایی شروع کنید که از دستور زبان محاوره استفاده نمیکنند و با سرعتی متوسط حرف میزنند. این کار باعث میشود که دلسرد نشده و تا حدی مطلب را متوجه شوید.

به لهجه های مختلف توجه کنید، بهتر است از لهجه آمریکایی شروع کنید، زیرا لهجه های انگلیسی ها و یا سیاه پوستان کمی غیر قابل درک بوده و اصطلاحات خاصی دارند.تکرار دیالوگ فیلم ها نیز برای بهبود تلفظ شما و بهبود مهارت گفتاری موثر ترین عامل در شروع روند تقویت مکالمه انگلیسی است.

از مکالمه های انفرادی مثل اخبار شروع کرده و به مکالمه های دسته جمعی فیلم ها بروید. تکرار فیلم خیلی بیشتر از موزیک به شما کمک میکند زیرا داستان آن و دیدن تصاویر به حدس زدن کلمات کمک میکند.

همانطور که گفتم این کار به تلاش نیاز داره، سعی کنید همیشه هندزفری گوشتون باشه و در حال گوش کردن به یک مطلب باشید. بعضی از موسسات غیر حضوری آموزش آنلان زبان انگلیسی فایل های مختلف را دسته بندی کردند و طبق سطح شما در اختیار شما قرار میدن و به صورت خود آموز و آموزش آنلاین میتونید مهارت شنیداری خودتون رو قدم به قدم بالا ببرید.

برای تقویت مهارت شنیداری به مطلب راه های تقویت لیسنینگ انگلیسی رجوع کنید.در این مقاله بهترین متد برای بهبود لیسنینگ را همراه با تمرین قرار داده ایم.

و همچنین اگر مایلید که اسپیکینگ عمومی خودتان را برای گفت و گو های روزمره  تقویت کنید حتما از صفحه تقویت مکالمه انگلیسی ما بازدید بکنید.مجموعه از مطالب ارزنده را برای شما قرار داده ایم..

بهبود مهارت گفتاری بعد از مهارت شنیداری زبان انگلیسی

نگران نباشید! شما بیشتر راه را رفتید! خوشبختانه مهارت لیسنینگ به شدت روی مهارت گفتاری ومکالمه شما تاثیر میزاره! اصلا بچگی هم همینطور زبان باز کردیم! اول گوش دادیم و بعد عین همان را تکرار کردیم!

یکی از راه های بهبود مهارت گفتاری و به طور کلی مهارت های خروجی این است که ابتدا سعی کنید ورودی(Listening,Reading) های کنترل شده به مغز و ذهن وارد کنید و سپس سعی کنید خروجی(Writing,Speaking) استاندار از خودتون توقع کنید.پس تاثیر پیش نیاز اسپیکینگ (Speaking) یعنی لیسنینگ (Listening) را فراموش نکنید.

برای صحبت کردن فقط کافیه جملاتی که میشنوید را عینا تکرار کنید، سعی کنید طبق همون چیزی که شنیدید باشه، یعنی حتی لهجه و نوع تلفظ و بالا پایین های ابتدا و انتها را رعایت کنید.وقتی این کار را انجام دادید فقط کافیه بتونید از اون استفاده کنید!

تکرار و تکرار، تنها راه تبدیل کلمات و گرامر به انگلیسی کاربردی

تکرار، بهترین راه برای تمرین مهارت های انگلیسی

اگر کسی در دسترس است که میتوانید با او انگلیسی صحبت کنید، سعی کنید هر چقدر هم دست و پا شکسته، با او حرف بزنید. شاید بتوان گفت که تنها راه بهبود مهارت گفتاری تکرار و تکرار مکالمات مختلف با یک شریک و زبان آموز دیگر دانست. از جملاتی که یاد گرفتید در موقعیت های مختلف استفاده کنید. اگر کسی را ندارید میتوانید گاهی بلند بلند با خودتان صحبت کنید! سعی کنید صدایتان را ضبط کنید و هرچند وقت یکبار مهارت خودتان را بسنجید و ببینید چقدر پیشرفت داشته اید.اینجوری هم ترس از مکالمه از بین میره و هم روان تر صحبت میکنید!

بعضی از موسسات هم هستند که به صورت آنلاین برای شما دوره های مکالمه آنلاین ایجاد میکنند که میتونید از طریق نرم افزار های اجتماعی با دیگران صحبت کنید! فقط یادتون باشه که صحبت کنید! مهم نیست چی، مهم نیست چجوری، حتی مهم نیست که حتما درست باشه، اما صحبت کنید و منظور خودتون رو هر طور که شده به انگلیسی بیان کنید .

مکالمات موضوعی انگلیسی، کاربردی ترین متد موجود

برای تقویت مهارت مکالمه زبان انگلیسی درصحبت کردن ممکن است درپیدا کردن مطلب به مشکل بربخورید اما همیشه سعی کنید ازمطالب کلی استفاده کنید. مثلا کارهای روزانه, ورزش, هنر, تکنولوژی و یا چیزهای مورد علاقه ی خود.خواهید دید که چقدر مهارت اسپیکینگ شما بهبود پیدا کرده است.

اپلیکیشن و سایت En45 با استفاده از این متد نزدیک به 380 موضوع کاربردی که حتی در تسک 2 و 3 اسپیکینگ آیلتس هم کاربرد دارد را آموزش میدهد. اگر تمایل دارید به صورت رایگان اسم نویسی کنید و بررسی کنید.

سوال کنید

علاوه برتوضیح دادن درمورد سوژه ی موردعلاقه ی خود سعی کنید پس ازهرصحبت کردن ازیکدیگرسوال نیزبپرسید. سوال پرسیدن درتمرین مکالمه زبان انگلیسی بسیارمهم است چرا که اکثرزبان آموزان با این فرم حرف زدن مشکل دارند.

زمانهای مختلف را انتخاب کنید

به هنگام مکالمه موضوعی زبان انگلیسی سعی کنید همه ی زمانها را استفاده کنید. مثلا یک روز درمورد حال ساده, روز دیگردرمورد زمان گذشته و یا دیگرزمانها صحبت کنید. برای اینکارباید بدانید که چه موضوعاتی را استفاده کنید که بتوانید زمانهای مذکوررا درمکالمات خود استفاده کنید.

تمرین مکالمه کنید

اگرموضوعی را انتخاب کردید و مشغول صحبت شدید و متوجه شدید که درگفتارمشکل دارید دوباره همان مکالمات را ولی اینباربا سرعت بیشتری دنبال کنید. سرعت در مکالمه زبان بسیارمهم است . هم سرعت و هم درست صحبت کردن انگلیسی را هرروز تمرین کرده تا این مشکل برایتان کم کم و به مرور حل شود.

پشتکار داشته باشید

ممکن است درابتدا کلمات زیادی برای حرف زدن به ذهنتان خطورنکند. نباید خسته یا ناامید شوید و همچنان به حرف زدن خود ادامه دهید. اشتباهات خود را اصلاح کنید. اگر لغتی هست که به ذهنتان نمیرسد آن را جستجو کرده تا چیزجدیدی یادبگیرید و با استفاده ی مکرر ازآن لغت جدید را ملکه ی ذهنتان کنید.

تلفیق مهارت های لیسنینگ و اسپیکینگ برای مکالمه زبان انگلیسی

اگر به خوبی مهارت های شنیداری و گفتاری را به دست آورده باشید فقط کافیست تمرین کنید! تمرین، تمرین و باز هم تمرین. از این به بعد چیزی برای آموزش وجود ندارد و همه چیز به خود شما باز میگردد. اینکه چه میزان تمرین کنید و نکات ریز مکالمه را به صورت تجربی به دست می آورید. البته میتوانید از مکالمه دیگران نیز این قواعد را یاد بگیرید اما هیچ چیز به اندازه تمرین شما را آماده نمیکند.