تقویت مکالمه انگلیسی

در این بخش از مقالات تصمیم گرفتیم مجموعه یی از آموزش ها که شامل تکنیک هایی برای تقویت مکالمه انگلیسی هستند را قرار بدهیم.قبل از اینکه بخوایم سراغ این مقالات بروید چند نکته مهم برای تقویت مهارت مکالمه و روان صحبت کردن وجود دارند که از نظر ما بد نیست که اینجا بهشون اشاره یی بکنیم.

تقویت مکالمه انگلیسی

ساده شروع کنید ولی پیچیده تمومش کنید!

در نگاه اول شاید کمی عجیب باشد ولی باید بدونید که هیچ کس از اول جملات و مفاهیم پیچیده را به راحتی صحبت نمیکرده.پس سعی کنید در ابتدا با جملات ساده شروه کنید و کم کم همین جملات را به صورت پیچیده بیان کنید تا زمانی که مکالمه انگلیسی شما بهبود پیدا کند و این مهارت شما در حدی تقویت شود که بتوانید خیلی روان مفاهیم پیچیده را صحبت کنید

یک منظور دیگه را هم میتوان از این جمله فهمید.سعی کنید یک ایده داشته باشید که بتونید دربارش صحبت کنید. یه چیز ساده،ولی سعی کنید بسط بدیدش تا جایی که شاید از منظور ابتدایی شما فاصله گرفته باشه.ولی این استراتژی خیلی مورد کاربرد آزمون های آیلتس و تافل است.روزی یک ربع این تمرین را برای موضوعات مختلف مثل ترافیک،آلودگی هوا،غذا انجام دهید.در مقالات بعدی میتوانید موضوعات مختلف را همراه با منابع مناسب پیدا کنید و آن هارا مورد بررسی قرار بدهید.

تقویت مکالمه انگلیسی برای آزمون یا برای زندگی روزمره؟

سوالی که شاید در ذهن شما هم باشد این هست که بهتر است روی آزمون های بین الملل تمرکز کنیم یا مهارت های خودمان را برای زندگی روزمره تقویت کنیم.خوب باید بگیم که، بستگی زیادی داره به هدف شما.برای افرادی که وقت به اندازه ی کافی برای تقویت مهارت صحبت کردن دارند، توصیه ی ما تقویت مکالمه انگلیسی بر اساس نیاز روزمره است ولی برای افرادی که هدف آن ها فعالیت های تجاری مثل مذاکره،خرید یا فروش و بازاریابی در کشور های انگلیسی زبان است یابه دنبال مهاجرت هستند و یا به دنبال یک سطح قابل قبول از مهار های چهارگانه و به خصوص مهارت مکالمه انگلیسی هستند، توصیه میکنیم که تمرکز خود را بر روی تافل یا آیتلس بگذارید.

گوش کنید و بلند تکرار کنید

از راه های دیگه یی که برای تقویت مکالمه انگلیسی و روان صحبت کردن توصیه میشود، گوش دادن به مکالمات مثل فیلم و موسیقی است ولی به همراه آن سعی کنید هر جمله یی که میشنوید را بلند تکرار کنید.این طور هم با دستگاه صوتی خودتون بیشتر آشنا میشوید و میفهمید که به چه فشار و شدتی باید آوا ها را بیان کنید و هم باعث میشود که جملات بهتر در ذهنتان شکل بگیرد و در مواقع نیاز خود به خود ذهن شما این جملات را به کار میبرند.در ادامه با مقالاتی آشنا میشوید که شامل تمرین هایی برای تقویت مهارت مکالمه شما و روان صحبت کردن هستند.سعی کنید آن ها را مطالعه و تمرین کنید.

نوشتن و تاثیر آن بر روی تقویت مکالمه انگلیسی

در شروع روند تقویت مکالمه شما ابتدا با مشکل عدم تمرکز و پرش ذهن مواجه هستید.به عنوان کسی که تجربه روبه رویی با این مشکلات را دارد میگویم، سعی کنید در ماه های اول کل جملات را بنویسید و سپس با صدای بلند تکرار کنید.سعی کنید روی لحجه تمرکز کنید.در ماه های بعد فقط کلمات وایده های کلیدی خودتان را بنویسید و سعی کنید به صورت نا خودآگاه و به هم پیوسته ولی آهسته ایده هایتان را بیان کنید.بعد از چند ماه خواهید دید که بسیار روان صحبت میکنید و در شرایط مختلف جملات وایده هایی دارید که ذهن شما آن ها را به شما پیشنهاد میدهد.این راه برای تقویت مکالمه انگلیسی از بهترین راه ها هست.

در هر فرصتی انگلیسی صحبت کنید..!

یادگیری سریع مکالمه زبان انگلیسی دغدغه همیشگی بسیاری از ما است. بسیاری از ما چندین بار در کلاس های مختلف ثبت نام کرده ایم که هر بار به دلایل مختلف، آن را نیمه کاره رها کرده ایم. بسیاری از ما هم کلا از یادگیری مکالمه زبان انگلیسی به طور کل نا امید شده ایم. اما باید بدانید، یادگیری مکالمه زبان انگلیسی مثل ریاضیات نیست! یعنی همیشه به معلم و کلاس نیاز ندارد. اگر موافق نیستید، کودکی خود را به یاد بیاورید. آیا برای صحبت کردن به زبان فارسی، والدین شما، به دنبال بهترین کلاس های یادگیری زبان فارسی بوده اند؟
سعی کنید هرجا که فکر میکنید ممکن است با کسی انگلیسی صحبت کنید این کار را انجام دهید.حتی اگر اون فرد خود شما هستید.به متد هایی که در پایین ذکر میکنیم دقت کنید.

یادگیری مکالمه زبان انگلیسی بامعاشرت افراد اطرافمون

تکنیک های تقویت مکالمه انگلیسی

یکی از راه های مرسوم در بین زبان آموزان این است که سعی میکنند در جواب اطرافیان خودشون به انگلیسی پاسخ دهند.خوب این عمل از نطر اجتماعی کار قشنگی محسوب نمیشه ولی میتونه روی مکالمه روزمره شما تاثیر بی نظیری داشته باشه. توضیه ما این است که سعی کنید صحبت مورد نظر را در ذهن خودتون بسازید ولی به طرف مقابل به فارسی پاسخ دهید و هر موقع که تنها شدید با صدای بلند جمله را مجدد تکرار کنید.

یادگیری مکالمه زبان در کشور انگلیسی زبان

یکی از روشهای بدیهی برای بهبود زبان انگلیسی در کشورهای انگلیسی زبان، معاشرت با افراد انگلیسی زبان است با این کار علاوه بر بهبود زبان انگلیسی خود با رفتار، زبان بدن و حتی فرهنگ آنها نیز آشنا خواهید شد. همچنین به مسلط شدن و درک زبان انگلیسی شما کمک خواهد کرد.سعی کنید از این متد در مراحل بالا تر استفاده کنید و با چند زبان آموز دیگر فقط و فقط انگلیسی صحبت کنیدوسعی کنید ورودی و خروجی به زبان انگلیسی را به حداکثر برسانید.

یادگیری مکالمه انگلیسی با کمک افراد انگلیسی زبان اطرافمون

ممکن است در محیط کار یا کافه ها و مراکز گردشگری افراد انگلیسی زبان زیادی پیدا شوند.سعی کنید حتی با چند جمله ساده با آنها ارتباط برقرار کنید.این عمل هم بر روی اعتماد به نفس شما تاثیر دارد و هم با نحوه گویش افراد انگلیسی زبان آشنا میشوید.

در ضمن از شبکه های اجتماعی و فروم های انگلیسی زبان هم قافل نشوید که در تقویت مکالمه انگلیسی نقش بی نظیری را ایفا میکنند.شما بدون استرس میتوانید اشتباه کنید یا از بقیه کاربران نمات مهمی را یاد بگیرید.

معاشرت با افرادی که هدف مشترکی دارید در زبان انگلیسی

حتی اگر شما به افراد انگلیسی زبان دسترسی ندارید، می توانید با انتخاب افرادی برای معاشرت، زبان انگلیسی خود را بهبود بخشید. با افرادی معاشرت کنید که اهدافی مانند شما برای زبان انگلیسی دارند. اگر آنها پیشرفته تر از شما هستند می توانید برای سوالات زبان خود از آنها کمک بگیرید. اگر شما پیشرفته تر از آنها هستید می توانید به آنها در یادگیری کمک کنید و مهارت های خود را تقویت کنید. مهمترین چیز در این میان، به اشتراک گذاری یک هدف مشترک است.

پشتکار و انگیزه مهم ترین نکته در یادگیری زبان انگلیسی

با دوستان خود ملاقات داشته باشید و به صورت منظم در مورد اهداف خود و پیشرفت در زمینه یادگیری زبان انگلیسی بحث کنید. زمانی تغییرات را احساس می کنید که خود را در یک جمع افراد با انگیزه می بینید و انگیزه شما برای رسیدن به هدفتان بیشتر شده است. اگر شما در حال رسیدن به اهداف خود هستید، مشاوره بگیرید و روشهایی برای پیشرفت خود پیدا کنید و آن را با گروه خود به اشتراک بگذارید.به اشتراک گذاشتن اهداف با مردم، سرگرمی خوبی بوده و شما مسئول عمل خود خواهید بود. اگرچه بهترین قسمت آن یادگیری مکالمه زبان انگلیسی است.

8 روش بهبود مکالمه انگلیسی به تنهایی و بدون پارتنر

روش های بهبود مکالمه انگلیسی

اما اگر برای مکالمه کسی حاضر نباشد چه؟ این یک مسئله مهم است و باید آن را رفع کرد. برای این که عدم وجود یک هم شاگردی را جبران کنیم باید از شیوه ای مشخص استفاده کنیم و از طریق ترفندهای خلاق این نقطه ضعف را از بین ببریم. در این رابطه 11 مورد تاثیرگذار در یادگیری مکالمه زبان انگلیسی بدون پارتنر را در نظر بگیرید و از آنها استفاده کنید. موارد کمک دهنده در چنین شرایطی به شکل زیر میباشند:

1.به زبان انگلیسی فکر کن

به طور مثال در مورد روز خود فکر کنید که چکار کردید و کجا رفتید. افکار خود را بلند برای خودتان بازگو کنید. شما می‎توانید این کار را در هر زمان و در هر مکان انجام بدهید. سعی کنید که از انگلیسی استفاده کنید وقتی که   کارهای روزانه خود را انجام می‎دهید، یا وقتی که  می‎خواهید تصمیم بگیرید چه غذایی سفارش بدهید. حتی سعی کنید از دیکشنری انگلیسی به انگلیسی برای جستجو لغات استفاده کنید. در این روش دیگر مجبور نخواهید بود تا   تا کلمات را ترجمه کنید. برای یادگیری سریع زبان انگلیسی این نکته هم توجه کنید که وقتی شما به زبان انگلیسی فکر می‎کنید راحت تر می‎توانیدصحبت کنید.

2.بلند با خود انگلیسی صحبت کنید

برای یادگیری سریع زبان انگلیسی ملزم است که هر موقع که در خانه یا هر جای دیگر تنها هستید می‎توانید، زبان انگلیسی را با خودتان تمرین کنید. اگر شما انگلیسی فکر می‎کنید، سعی کنید، بلند فکر کنید و آن را به زبان بیاورید. همچنین بلند بخوانید. تمرین تمرین است و حتی اگر شما کسی را ندارید تا غلط‎هایتان را اصلاح کند همین عمل بلند صحبت کردن به انگلیسی به شما کمک خواهد کرد تا راحت‎ترو سریعتر به زبان انگلیسی صحبت کنیدو.

3.یادگیری سریع زبان انگلیسی بوسیله ی آینه

هر زمان که می‎توانید چند دقیقه ای را به ایستادن در مقابل آینه اختصاص دهید.عنوانی انتخاب کنید و دو سه دقیقه را فقط صحبت کنید. هدف از این تمرین آن است که مراقبت دهان، صورت و زبان بدن خود باشید  صحبت کردن در آینه به شما این احساس را می‎دهد که شما دارید با شخصی صحبت میکنید. سعی کنید این کار را دو سه دقیقه ادامه دهید و متوقف نشوید و هر جا که کلمه‎ای را نمیدانستید سعی کنید جور دیگری منظور خود را بیان کنید.وقتی شما انگلیسی صحبت می‎کنید چندبار صحبتتان متوقف می‎شود؟ هر چه قدر که بیشتر شما متوقف می‎شوید اعتماد به نفس شما بیشتر کاهش می‎یابد. صحبت با آینه که در بالا ذکر شد را تمرین کنید و سعی کنید دو سه دقیقه بدون هیچگونه توقف و یا تپق زدن این کار را انجام دهید

این شاید باعث شود شما ایراداتی در گرامر زبان خود داشته باشید ولی خوب است. وقتی که شما تلاش کنید تا روان صحبت کنید بجای اینکه بدون غلط این کار را انجام دهید بیشتر این زبان را متوجه می‎شوید و حس بهتری دارید.

4.گوش کنید وتکرار کنید

آیا شما اخبار انگلیسی زبان را میبینید یا مستندهای شبکه خبر انگلیسی را دنبال می کنید؟ از آن‎ها استفاده کنید تا مکالمه خود را بهبود ببخشید. یک قسمتی از خبر یا مستند را انتخاب کنید و سعی کنید خط به خط آن را تکرار کنید. سعی کنید تُن صدا، سرعت صحبت کردن و حتی لهجه را با آن تطبیق دهید. آنچنان مهم نیست اگر چند کلمه را از دست بدهید، مهم ترین چیز این است که صحبت کنید. سعی کنید مثل انگلیسی زبان‎ها صحبت کنید.

5.یادگیری سریع زبان انگلیسی توسط آهنگ

همراه با آهنگ های انگلیسی زبان بخوانید و با استفاده از آهنگهای مورد علاقه خود استفاده کنید. در آموزش مکالمه انگلیسی درنگ و خجالت را کنار بگذارید.

6.عبارات و کلمات در یادگیری زبان

عبارات را بیاموزید نه کلمات. عبارات یادگیری سریع مکالمه زبان انگلیسی را به میزان زیادی راحت تر خواهند کرد.

7.آمادگی برای موقعیت های خاص و روزمره

 خود را برای موقعیتهای مشخص آماده سازید. این بدان معناست که شرایطی در نظر گرفته شوند که از قبل تعیین شده هستند مانند خوشامدگویی ها و سفارش دادن غذا در رستوران. بیاموزید که در این شرایط چه باید گفت. این مواقع فرهنگ لغات مشخص شده ای دارند. آنها را بدانید و تمرین کنید.

8.خونسردی در مکالمه زبان

آرام باشید و خونسردی خود را حفظ کنید. در هنگام مکالمه بزرگترین دشمن شما خودتان خواهید بود پس به یاد داشته باشید که هیچ اشکالی در شمرده سخن گفتن وجود ندارد. اگر تپق زدید مکث کنید نفس بکشید و شمرده و آرام ادامه دهید.

به عنوان توصیه آخر بهتون تداوم و افزایش تمرین مکالمه انگلیسی به شکل مونولوگ در ابتدا و دیالوگ همراه با یک شریک در سطوح بعد، را پیشنهاد میکنم.در آخر اگر خواستید، ما در سایت و اپلیکیشن en45 بر روی مهارت مکالمه و روان صحبت کردن انگلیسی مطالب کاربردی رو در قالب تمرین و دوره برای شما عزیزان فراهم کرده ایم.امتحان آن رایگان است و در میتونید از لحجه های استاندارد آزمون های تافل و آیلتس هم استفاده کنید.