اعتماد به نفس بالا و تاثیر آن در مکالمه انگلیسی، مهم ترین فاکتور برای شروع یادگیری مکالمه

تاثیر اعتماد به نفس در مکالمه انگلیسی

ممکن است کسی روی کاغذ همه ی سوالات گرامری را صحیح پاسخ دهد اما به هنگام صحبت کردن نتواند آنها رابرزبان جاری کند. این شاید به دلیل نداشتن حس اعتماد به نفس در مکالمه انگلیسی باشد. شخص فکرمیکند که شاید دیگران بیشتر از وی بدانند و یا خودش با اشتباه صحبت کردن مورد مضحکه ی دیگران قرار بگیرد.این نکته را مد نظر داشته باشید که برای تقویت مکالمه زبان باید خیلی تکرار کنید و با یک شریک (Partner) مدام صحبت کنید، برای این کار نیاز دارید اعتماد به نفس صحبت را داشته باشید، پس اولین قدم برای برای شروع تقویت مکالمه زبان انگلیسی اعتماد به نفس است.برای رسیدن به خودباوری دو مورد را ذکر می کنیم:

افزایش اعتماد بنفس با سفر به کشور های انگلیسی زبان:

بخوب میدونید که یکی از روش هایی که خیلی مورد استفاده قرار میگیرد برای آموزش زبان انگلیسی سفر های میان مدت به کشور های انگلیسی زبان است. چون افردا مختلف معتفدند که تا فرد مجبور به صحبت نشود نمیتواند بر نداشتن اعتماد به نفس غلبه کند.در این مورد باید بگوئیم که حتی اگر در کشوری انگلیسی زبان هم صحبت کنید و دیگران زبان اصلیشان انگلیسی باشد هیچگاه درصدد مسخره کردن افراد خارجی نخواهند بود. پس حتی دانستن اینکه دیگران بیشتر میدانند فکری اشتباه است. دانستن چیزی دلیل براین نمیشود که آنها بخواهند فرد خارجی را به تمسخر گیرند. پس یه جورایی این ایده جواب پاسح نیاز است ولی مد نظر داشته باشید که شما فقط نیاز دارید که خودتان را در یک محیط انگلیسی زبان ایزوله کنید.پس....! بهتره به سراغ قسمت دوم برویم...!

خودباوری قدم اول برای شروع صحبت به زبان های خارجی:

تا شما صحبت کردن را شروع نکنید و گام اول را برندارید هیچگاه نمیتوانید صحبت کردن درست و سلیس را تمرین کنید. در پاراگراف قبلی گفتیم که فقط سفر به خارج راه تقویت مکالمه انگلیسی و افزایش اعتماد به نفس نیست. شما باید فقط خودتونو در یک محیط انگلیسی زبان ایزوله کنید. پس چرا از کلاس های بحث آزاد و Speaking شروع نمیکنید. البته میتونید در هر نقطه یی که خواستید خودتونو با زبان انگلیسی درگیر کنید، فقط نیاز به یک منبع مثل کتاب یا اپلیکیشن دارید.البته اپلیکیشن آموزش آنلاین انگلیسی EN45 دارای تمرین های زیاد و مکرر برای افزایش دایره لغات و به چالش کشیدن توانایی مکالمه شما است.اگر خواستید میتونید رایگان عضو شوید و تستش کنید.

6 کار که منجر به کاهش فشار عصبی شما موقع صحبت کردن به زبان دیگری میشوند:

کاهش فشار عصبی و افزایش اعتماد به نفس در مکالمه انگلیسی

اعتماد به نفس موضوع جالبی است. به نظر می رسد برخی افراد حتی اگر الزاماً در چیزی بهترین هم نباشند، به طور طبیعی دارای اعتماد به نفس هستند. ولی برای بقیه ی ما چیزی است که باید در طول زمان بهبود ببخشیم. به هر جهت میانبرهایی برای این کار وجود دارد.در پایین 6 روش غیر معمول برای تقویت اعتماد بنفس و مکالمه زبان انگلیسی ذکر شده است.

1. نفس بکشید

موردی که هنگام دستپاچگی سخت می شود. اطمینان از اینکه اکسیژن کافی در خونتان دارید برای تسلط و اعتماد به نفس در مکالمه ضروری است.قبل از شروع به صحبت نفسی عمیق بکشید تا به خودتان برای فکر کردن زمان داده باشید و احساس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

2.سرعتتان را کم کنید

تعداد بسیاری از سخنرانان عمومی در زبان انگلیسی به آرامی صحبت می کنند. مکالمه زبان انگلیسی با سرعت کمتر باعث می شود که مطمئن تر و قابل اعتماد تر به نظر برسید و هم چنین بر احساستان تاثیر می گذارد. علاوه بر تقویت اعتماد به نفس، مقداری زمان هم به شما می دهد که راجع به چیزی که می خواهید بگویید فکر کنید.

3.لبخند بزنید

مطالعاتی انجام شده که نشان می دهد لبخند زدن تاثیر مثبتی بر خُلق مردم دارد و باعث می شود که احساس شادی و آرامش کنند حتی اگر تغییر دیگری در وضعیتشان پیش نیامده باشد. هنگام انگلیسی صحبت کردن، از این مورد به نفع خودتان استفاده کنید تا حس خودباوری و آرامش بیشتری داشته باشید.

4.اشتباه کردن را تمرین کنید

یکی از بزرگترین موانع برای استفاده از قواعد گرامری و لغات جدید ، ترس از اشتباه کردن است. اگرچه اشتباهات بخشی طبیعی و مهم از فرایند یادگیری هستند، اشتباه کردن می تواند به راحتی باعث شود حس شرمساری و یا ناراحتی پیدا کنید. پس برای مقابله با این ترس، خودتان را در شرایطی قرار دهید که می دانید اشتباه می کنید. مثلا وارد یک فروشگاه ابزارآلات شوید و بپرسید آیا غذا می فروشند یا نه. کار سختی است اما اینکه بفهمید مردم معمولاً در چنین مواقعی رفتاری دوستانه و مودبانه دارند ( حتی وقتی اشتباهی آشکار می کنید )، تشخیص مهمی است.

5.موفقیت را تجسم کنید

این ترفندی است که ورزشکاران برتر استفاده می کنند. قبل از اینکه شروع به صحبت به زبان انگلیسی کنید، خودتان را در حالی که واضح و روان صحبت می کنید تصور کنید. با تجسم بهترین نتیجه ی ممکن، احساس اعتماد به نفس می کنید و می دانید که هدفتان چیست.

6.به خودتان تبریک بگویید

مطمئن شوید که به نقاط قوت خود توجه می کنید. فهرستی از کارهایی که می توانید به خوبی در زبان انگلیسی انجام دهید تهیه کنید و آن را به روز نگه دارید. وقتی به فهرست کارهایی که در آن ها عالی هستید نگاه می اندازید، باعث می شود احساس بهتری نسبت به توانایی های خودتانداشته باشید.

غلبه بر ترس ها برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی:

غلبه بر ترس هنگام مکالمه انگلیسی

گاهی اوقات ممکن است یادگیری یک زبان ترسناک به نظر برسد، گرچه در حقیقت چیزی برای ترس وجود ندارد. در واقع بسیاری از مردم اشتباهات کوچکی را که شما، در هنگام حرف زدن می ترسید مرتکب شوید را متوجه نمی شوند زیرا مشغول تمرکز بر مکالمه ی جالبی هستند که با شما دارند. دانستن همین نکته منجر به افزایش اعتماد به نفس در مکالمه انگلیسی یا هر زبان دیگری میشود.

حتما تجربه کرده اید که دوستان شما در خیلی از کار ها از شما پایین تر هستند ولی به خاطر داشتن اعتماد به نفس بالا کاری را شروع میکنند بالاخره نحوه انجام آن را یاد میگیرند و با هر کم و کسری که هست آن را به پایان میرسانند ولی شما به علت ترس حتی کار را شروع هم نکرده اید...! دقیقا مثل آموزش زبان انگلیسی.

در پایین فهرستی از ایده هایی که می توانید با آن ها شروع کنید آورده شده است.

  1. یک مدت خودخوان مطالعه کنید تا از افزایش سطح خودتون اطمینان حاصل کنید
  2. چند کتاب ساده همراه با Voice آن مطالعه کنید. موقعی که ببنید پیشرفت میکنید اعتماد شما به توانایی های خودتان افزایش پیدا میکند
  3. نوآورانه فکر کنید،از اپلیکشن های آموزشی و چت روم های خارجی استفاده کنید.بدون استرس اشتباه میکنید و از آن ها یاد میگیرید
  4. با خودتان صحبت کنید و صدای خود را ضبط کنید، به مرور که پیشرفت میکنید بر گردید و ایرادات خودتان را در بیارید و در دفتر اشتباهاتتان بنویسید.

در آخر اگه خواستید بیشتر با اسپیکینگ و مکالمه بیشتر درگیر بشید به اینجا مراجعه کنید.