داستان کوتاه انگلیسی برای تقویت مهارت reading

داستان کوتاه انگلیسی برای تقویت مهارت reading

بهترین راه برای تقویت مهارت reading ، داستان کوتاه انگلیسی خوندن است تا جایی که به مردان و زنان مدرن و شهر نشین مربوط می شود، داستان‌های کوتاه بهترین راه برای خوندن تمام مطلب یک متن در کم تر از یک ساعت هستند. این هم دقیقا همان چیزی است که ما برای یاد گیری زبان به آن نیاز داریم. یک ساعت، تمام وقتی‌ است که ما برای یا کتاب خوندن، گوش دادن به موسیقی، تماشای تلویزیون و غیره داریم. بنا بر این بهتر است به چند دلیل واضح برای این که خواندن داستانهای کوتاه در واقع بهترین راه برای بهتر کردن و یا حتی یاد گیری زبان انگلیسی است بپردازیم. 

داستان های کوتاه انگلیسی و تاثیر انها

اگر بخواهیم کسانی‌ که با انگلیسی تازه آشنا شده اند را در نظر بگیریم، باید بگویم که داستان های کوتاه بسیار استراتژیک هستند. بیشتر خواندنی ها، مانند خبر و کتاب یا حتی مقاله انگلیسی‌ بسیار سخت است، در حالی‌ که داستانهای کوتاه بسیار راحت درک می شوند. این به آن دلیل است که داستانهای کوتاه باید کوتاه باشند و به همین دلیل هم نویسنده باید فقط چیزهایی را ذکر کند که مهم هستند. 

non-fiction و fiction برای تقویت مهارت reading:

به طور کلی دو شاه راه اصلی در دنیای داستان وجود دارند که هر دو به چند ژانر جداگانه تقسیم میشوند. برای اینکه ما بتوانیم از میان کتاب های متنوع دقیقا همان کتاب هایی را انتخاب کنیم که دوست داریم بخوانیم و همان موضوعاتی را پیدا کنیم که ما را شیفته کتاب خواندن میکنند، باید ژانراها را به خوبی بشناسیم. بنابراین در این مقاله از نظرات متخصصین زبان انگلیسی برای شما توضیحاتی کوتاه و مفید درباره کتاب های fiction و non_fiction ارائه خواهیم داد تا خیالتان درباره این که چه می خوانید راحت شود. 

fiction :

به طور کل دنیای کتاب و بخصوص داستان های انگلیسی به دو قسمت fiction یعنی تخیلی و nonfiction که به معنای غیر تخیلی است تقسیم میشود. در این قسمت کتابهای انگلیسی fiction از رنگ و بوی متفاوتی برخوردارند و با مخاطب خود میتوانند خارج از بعدهای زمانی و مکانی ارتباط برقرار کنند. فهرست کامل و کوتاه این ژانرا به صورت زیر میباشد:

کتاب های Young Adult با جوانان ارتباط برقرار میکنند و موضوعاتی که برای این نسل مهم است با گفتاری تخیلی عنوان میکنند.

کتاب های Check Lit با بانوان ارتباط برقرار میکنند و مسائل مدرن بانوان را به تصویر میکشند.

کتاب های Crime که به معنای جنایی است، داستان های پر فراز نشیب و هیجانی را به تصویر میکشند.

کتاب های Drama یا درام به طور کلی اشعار و داستان های کمدی و تراژدی را به خواننده تقدیم میکنند.

کتاب های Romance برای مخاطبان خود از عشق و پیچیدگی آن میگویند.

کتاب های Thriller هیجانی هستند و فشار خون را بالا نگه میدارند.

کتاب های Fantasy از زمان و مکان و همینطور واقعیت جدا میشوند و شما را به دنیاهای ناشناخته میبرند.

کتاب های Children's به کودکان تعلق دارند.

کتاب های Historical Fiction ما را به گذشته میبرند.

کتاب های Horror ترسناک هستند و جرات مخاطبان خود را به چالش میکشند.

کتاب های Mystery درباره مرگ های ناگهانی و حل کردن آنها نوشته میشوند. 

کتاب های Paranormal داستانهای غیر طبیعی و ناشناخته که از این دنیا خارج میشوند را برای مخاطب تشبیه میکنند.

کتاب های Parody/Satire کمبودها، ضعف ها، آزارها، و کوتاهی ها را به مضحکه میگیرند.

کتاب های Science Fiction به زمان های آینده و تکنولوژی ناشناخته می پردازند.

کتاب های Suspense پایان های نامشخص دارند.

non_fiction :

همانتور که در بالا درباره شاه راه اصلی fiction در دنیای کتاب ها و داستان ها توضیحاتی در اختیار شما قرار دادیم. بنابراین توضیحات مورد نیاز درباره ژانرا non-fiction را هم به اطلاع شما میرسانیم تا اطلاعات شما در راستای انتخاب در کتاب خوانی کامل شود. از نظر متخصصین زبان انگلیسی تفاوت بسیار عمده ای بین کتابهای fiction و non-fiction وجود دارد و ما باید بدانیم که چگونه بهترین انتخاب را انجام دهیم. بر این حساب نظراتی از متخصصین زبان انگلیسی برای شما درج خواهیم داد تا درباره non-fiction و این نوع کتابها بیشتر بدانید. در این قسمت یعنی غیر تخیلی یا non-fiction توضیحای کوتاه برای شما ارائه خواهیم کرد. کتابهای non-fiction درباره داستانهای واقعی نوشته میشوند و تمرکز بر واقعیت به وسیله از این کتابها آسان و جالب میگردد. 

همانطور که در بالا به این موضوع پرداختیم، دنیای کتاب ها و داستان های انگلیسی به دو قسمت fiction و non-fiction تقسیم میشوند. در این خصوص کتابهای non-fiction به واقعیت می پردازند و با وسیله از ژانراهای متفاوت انتخابهای زیادی را به شما میدهند. فهرستی کامل و کوتاه از این ژانراها را با دقت مطالعه کنید:

کتاب های biography / autobiography / memoirs مطالبی ارزنده را درباره کسانی که شما میخواهید از آنها بیشتر بدانید ارائه میکنند.

کتاب های آکادمیک یا academic کتابهای درسی هستند که برای دروس تخصصی تنظیم می شوند.

کتاب های guide / manuals / handbooks / technical books در خصوص انجام کارهای خاص نوشته میشوند و موضوع مرکزی ندارد.

کتاب های journalism برای مخاطبان عام نوشته میشوند و هدف آنها پیام رسانی، اخبار و یا تحلیل مسائل متنوع و جالب روز است.

کتاب های travel در سفر و برای مسافرین نوشته میشوند و یک سفر خوب را شناسایی میکنند.

کتاب های self-help برای کمک به اشخاص در رفع مسائل شخصی نوشته میشوند.