تکنیک های پنهان ریدینگ آیلتس آکادمیک

تکنیک های پنهان ریدینگ آیلتس آکادمیک

در اینجا رازها و تکنیک های پنهان ریدینگ آیلتس آکادمیک که احتمالا تا حالا نمی‌دانستید را می‌آموزید.تکنیک های گفته شده در این مقاله علاوه بر افزایش نمره آزمون بین المللی IELTS موجب بهبود مهارت ریدینگ انگلیسی شما زبان آموزهای عزیز نیز می‌شود.

تکنیک های پنهان:چطور نمره ریدینگ آیلتس را افزایش دهیم؟

  • تقویت مهارت خواندن هر سوال ریدینگ
  • skimming و scanning
  • افزایش سرعت مهارت خواندن متن آزمون
  • نیازی به درک همه مطالب پنهان ریدینگ نیست
  • توسعه واژگان و لغات انگلیسی
  • کلمات کلیدی در سوالات آزمون
  • گرامر زبان انگلیسی
  • تمرین ، تمرین و تمرین
  • به متن های دشوار عادت کن
  • تمرین آزمون ریدینگ آیلتس آکادمیک
  • نقطه ضعف مهارت های زبان خود را بدان و واقع بین باش
  • برای تمام نمره ریدینگ آیلتس برنامه ریزی کن

1.تقویت مهارت خواندن هر سوال ریدینگ

حدود 14 نوع سوال مختلف وجود دارد و برای حل هر نوع باید یک تکنیک و استراتژی پبدا کنید. پاسخ برخی از سوالات آزمون آیلتس آکادمیک به صورت منظم در متن وجود دارند و برخی دیگر خیر.این امر نیازمند اینه که شما با این سوالات آشنا شوید و مهارت خواندن هر پرسشی از ریدینگ را در خود تقویت کنید.در اینجا به صورت مختصر انواع سوالات ریدینگ آیلتس قرار گرفته،اما برای تقویت سریع مهارت خواندن و پاسخ به این نوع سوالات بهتره از تمرینات ریدینگ سطح پیشرفته و حرفه ای اپلیکیشن EN45 استفاده کنید:

  1. تطبیق سوالات عناوین پاراگراف‌ها
  2. سوالات درست/غلط
  3. تطبیق سوالات متن هر پاراگراف ریدینگ
  4. جمع بندی خلاصه ریدینگ
  5. تکمیل جمله
  6. سوالات چند گزینه ای
  7. انتخاب لیست
  8. انتخاب عنوان
  9. سوالات دسته بندی
  10. تطبیق پایان جملات
  11. تکمیل جدول
  12. تکمیل فلوچارت
  13. تکمیل نمودار
  14. سوالات پاسخ کوتاه

skimming.2 و scanning

اسکیمینگ روشی است برای خوندن سریع یه متن.به این صورت انجام میشه که با سرعت متن رو از پیش چشم بگذرونید بطور عامیانه متن رو تند خوانی کنید و کلماتی که حاوی اطلاعات اصلی هست رو بردارید( معمولا این کلمات اسمها و فعلها هستن) و اگر فقط به این کلمات تمرکز کنید میتونید پیام کلی متن رو متوجه بشید. ولی اسکن کردن راهیه برای کشف کلمات و عبارات کوتاه ،به دنبال کلمات خاص، اعداد، نام ها و غیره.برای این که در آزمون ریدینگ آیلتس آکادمیک خوب عمل کنید باید بتوانید متن ریدینگ را scan و skim کنید.توصیه می‌کنم skimming را قبل از پرداختن به سوالات انجام دهید.این به این معنا نیست که سعی کنید متن را بفهمید،این فرصتی است که میتوانید موضوع متن را دریابید.

3.افزایش سرعت مهارت خواندن متن آزمون

آزمون بین المللی آیلتس دارای یک محدودیت زمانی دقیق است که توانای شما برای تکمیل سوالات به موقع را به چالش می‌کشد.شما باید سرعت مهارت خواندن را افزایش دهید تا بتوانید پاسخ خود را به سرعت پیدا کیند.این یعنی شما باید به سرعت نکات مدنظر خود در متن ریدینگ را اسکن کنید.

4.نیازی به درک همه مطالب پنهان ریدینگ نیست

وظیفه شما فقط یافتن پاسخ ها است.بیشتر سوالات توانایی درک اطلاعات خاص داده شده به شما و سپس درک جمله یا جملات حاوی آن اطلاعات را آزمایش می‌کنند.فقط دو نوع سوال وجود دارد که نیاز به درک دقیق تری از کل متن دارند.تطبیق عناوین و انتخاب عنوان وتمام سوالات دیگر بر اساس یاقتن اطلاعات است.

5.توسعه واژگان و لغات انگلیسی

این یکی از مهمترین دلایلی است که دانش آموزان نمره لازم آزمون ریدینگ آیلتس را کسب نمی کنند.توسعه واژگان و لغات انگلیسی فقط درمورد یادگیری معنای یک کلمه نیست،بلکه در مورد یادگیری به صورتی است که وقتی نمی‌توانید از یک کلمه استفاده کنید یا معنای آن را نمی‌دانید و کلماتی که دشوار است را یادداشت نموده و در زمان پاسخ به سوالات آن هارا چک کنید.

6.کلمات کلیدی در سوالات آزمون

هر سوال از آزمون ریدینگ دارای کلمات کلیدی برای کمک به شما در یافتن اطلاعات از متن ریدینگ است.شما باید یاد بگیرید که کلمات کلیدی را مشخص کنید و از آنها به درستی استفاده کنید.برخی از کلمات کلیدی واضح است به عنوان مثال نام ها ،تاریخ ها ، اعداد،مکان ها و غیره.کلمات کلیدی دیگر ظریف تر هستند.

7.گرامر زبان انگلیسی

انواع سوالات مستلزم آن است که وقتی جواب را وارد می‌کنید این جمله به صورت گرامری صحیح باشد.این یعنی گرامر انگلیسی می‌تواند به شما در یافتن جواب درست کمک کند.خیلی از زبان آموزا سوال می‌کنند که چرا یک جواب درست یا غلط است،دلیل این موضوع غالباً دستور زبان است.

8.تمرین ، تمرین و تمرین

اگر مرتبا تمرین کنید پیشرفت خواهید کرد.پیشنهادم انجام تمرینات اپلیکیشن و سایت هست که همیشه برای هر بحثی مثال و تمرین داره.

9.به متن های دشوار عادت کن

اگر قبل از امتحان دادن وقت دارید،باید مهارت خواندن و آشنایی با متن های دشوار و پیچیده را در موضوعات مختلف گسترش دهید.اخبار دانشمند جدید،اقنصاددان و غیره را بخوانید.در صفحه اینستاگرام EN45 چند وب سایت مفید برای خواندن معرفی کرده ایم.

10.تمرین آزمون ریدینگ آیلتس آکادمیک

شما می‌توانید تست هایی را بصورت آنلاین انجام دهید یا می توانید کتاب های آیلتس کمبریج را خریداری کنید.باید به نکات زیر توجه کنید:

  • برای رشد مهارت های خود ،سوالات مختلفی را تمرین کرده و واژگان خود را تقویت کنید.
  • خودتان را در شرایط کنکور تست کنید تا نمره خود را بررسی کنید که پیشرفت کرده اید یا نه.

11.نقطه ضعف مهارت های زبان خود را بدان و واقع بین باش

اگر نقطه ضعف خود در مهارت های زبان را ندانیم نمی‌توانیم آن ها را اصلاح کنیم.اگر سطح انگلیسی شما قوی نیست انتظار نمره 7 آیلتس را نداشته باشید.

12.برای تمام نمره ریدینگ آیلتس برنامه ریزی کن

شما باید وقت بزارید:

  • محدود کردن لغات و متن
  • تمرین انواع سوالات خاص
  • توسعه سرعت در یافتن اطلاعات
  • مانجام تست تمرین نه در شرایت کنکور تا بتونی روی مهارت ها کار کنی
  • انجام تمرین تحت شرایط کنکور برای ارزیابی نمره و پیشرفت

در انتها آماده باش و سخت تلاش کن