تقویت ریدینگ با 7 تکنیک درک مطلب انگلیسی

گفته می شود که همیشه خواندن متون زبان با تکنیک های درک مطلب انگلیسی روشی عالی برای تقویت مهارت ریدینگ خود است. امروز با یادگیری 7 تکنیک از تکنیک های درک مطلب با هر متن انگلیسی که مطالعه می‌کنید یک قدم برای تقویت مهارت ریدینگ خود بر خواهید داشت.اگر شما از اون دسته از آدما هستید که دوست دارد صبح مطالب شبکه های اجتماعی یا اخبار را با قهوه و چای خود بخواند ، پس سعی کنید موضوعات مورد علاقه‌ی خودتون را به زبان انگلیسی بخوانید.

اگر عاشق خواندن هستید ، کتاب مورد علاقه خود را انتخاب کنید و خود را به چالش بکشید تا آن را به زبان انگلیسی بخوانید. اگر هنوز به زبان انگلیسی تازه کار هستید ، می توانید با خواندن چیز ساده تر ، مانند کتاب‌های آنلاین که در اپلیکیشن معرفی شده و یا تمرینات انتهای این مقاله، شروع به خواندن ساده تر کنید. هرکس باید از جایی شروع کند.

روزانه انبوهی از اطلاعات در جهان تولید و منتشر می‌شود،که برای اینکه بروز باشیم نیاز به مطالعه سریع متون آن هم به زبان انگلیسی داریم.چرا که مطالب بروز و کارآمد ابتدا به زبان انگلیسی منتشر می‌شوند.

پس باید مطالعه زیادی داشته باشیم...

ریدینگ انگلیسی مهارتی قابل تقویت

نگران نباشید ،با استفاده از این 7 تکنیک درک مطلب موجود در این مقاله شما با تقویت مهارت ریدینگ انگلیسی خود قادر به مطالعه هر متنی به زبان انگلیسی خواهید بود. و این به این خاطر است که ریدینگ مهارتی می‌باشد که در گذر زمان آموختنی و قابل تقویت می‌باشد.با این 7 تکنیک ، شما می توانید مطالبی را که به زبان انگلیسی می خوانید بهتر درک کنید، مهم نیست اون مطلب در سطح شما باشد. به خصوص هنگامی که به متن های چالش برانگیزتری می رسید ، این تکنیک‌ها کمک بزرگی خواهد کرد.

کلید طلایی درک مطلب انگلیسی: لقمه گنده‌تر از سطح زبانت

کلید طلایی این است که هنگامی که در حال تقویت ریدینگ زبان انگلیسی با تکنیک‌های درک مطلب هستید ، بهتر است همیشه بالاتر از سطح ریدینگ خود بخوانید.این بدان معناست که شما مقاله،کتاب و مطالبی که می خوانید کمی برای شما مشکل باشد. برخی از کلمات و جملات چالش برانگیز یا ناآشنا خواهند بود ، اما هنوز هم می توانید درک کنید که متن چیست.

چرا متن‌های ساده که درک مطالب اونا در سطح انگلیسی ما هست رو امتحان نکنیم؟

اما اگر متنهای ساده را بخوانید ، پیشرفت نخواهید کرد. هنوز هم ایده خوبیه که هر زمان دیگری چیز ساده تری بخوانید ، اما درک مطلب انگلیسی شما را به سطح بعدی سوق نخواهد داد. با خواندن آنچه بالاتر از سطخ انگلسی شما است ، شما به چالش کشده حواهید شد که هر بار کمی بیشتر یادبگیرید. به این ترتیب ، می توانید سطح ریدینگ خود را به بالا و بالاتر تقویت کنید.

خودتو از خواندن انگلیسی زده نکن...!

خود را تحت فشار قرار ندهید که مطلبی بسیار بالاتر از سطح ریدینگ خود را بخوانید ، مگر اینکه لازم باشد. درک مطلب متن های بسیار دشوار شما را گیج می‌کند و می تواند بسیار ناامید کننده باشد. بنابراین هدف خواندن چیزی کمی چالش برانگیز ، اما نه خیلی سخت برای تقویت اصولی مهارت ریدینگ است.

نکات تقویتی قبل از انجام تکنیکهای درک مطلب

مطلبی که برای تقویت ریدینگ انتخاب کردی چه درک مطلب ساده داشته باشد چه پیچیده‌، نکاتی وجود دارد که قبل از انجام 7 تکنیک کار شما برای درک مطالب انگلیسی را ساده می‌کند:

  • هوشیارترین حالت در روز:صبح‌ها یا شب‌ها،چه زمان هوشیارتری؟آیا احساس می کنید مغز شما در یک زمان خاص از روز بهترین کار را می کند؟ سعی کنید در آن زمان بخوانید و حالا قدرت درک مطلب خود را مقایسه کنید.
  • هدف مطالعه خود را تعیین کنید: هدف شما از خواندن این متن تقویت مهارت ریدینگ خودتونه .حالا از خود بپرسید چرا متن را می خوانید؟ نحوه خواندن متن بسته به آنچه که از خواندن آن متن انگلیسی می خواهید متفاوت خواهد بود. خواندن برای درک کلی یک مطلب کاملاً متفاوت از خواندن برای درک کامل آن یا فقط یادگیری واژگان جدید خواهد بود.
  • اسکن کنید: اسکن یک متن به معنای جستجوی قسمت خاص یا پاسخ به یک سوال خاص از متن ریدینگ است. اسکن متن به این معنی است که اجازه می دهد چشمان شما به سرعت بدون نگاه کردن هر کلمه به متن نگاه کند. این استراتژی عالی برای استفاده قبل از شروع مطالعه است.به شما اجازه می دهند کمی در مورد متن یا موضوع ریدینگ بفهمید ، بنابراین شما یک ایده برای درک آنچه می خواهید مطالعه کنید خواهید داشته.
  • اطمینان حاصل کنید که راحت هستید و نور کافی دارید: نورپردازی ضعیف می تواند باعث شود شما چشمان خود را خسته کنید . شما می خواهید ذهن شما کاملاً روی متن باشد ، نه این که به صندلی آزاردهنده شما فکر کند که چقدر پشت شما از صندلی وحشتناک شما آسیب میبینه!
  • حواس پرتی ها را از بین ببرید: مکانی را پیدا کنید که بتوانید هنگام خواندن ریدینگ های انگلیسی ، آرامش داشته باشید تا به شما در تمرکز برای درک مطلب کمک کند. تلویزیون را خاموش کنید ، تلفن خود را خاموش کنید و به تنهایی به یک اتاق آرام بروید.
  • برای خواندن از یک قلم یا انگشت خود استفاده کنید: اگر هنوز هم در تمرکز برای درک مطالب مشکل دارید ، قلم یا انگشت خود را در هنگام خواندن متون روی آنها بکشید. این به شما کمک می کند تا چشمان شما جملات را دنبال کنند
  • استراحت کنید بعد از مدتی مغز شما خسته می شود: وقتی خسته هستید ، تمرکز کردن دشوار است.

7 تکنیک برای درک هر نوع ریدینگی

1. نوشتن لیستی از کلمات خاص در متن ریدینگ :

قبل از شروع خواندن ریدینگ ، لیستی از کلمات را تهیه کنید که برای شما دشواره :

  • کلماتی که بیش از یک بار تکرار می شوند.
  • کلمات ناشناخته در جملات کوتاه.
  • کلماتی که در مکانهای دیگر مشاهده کرده اید.

2. هر کلمه ای از متن را ترجمه نکنید :

لازم نیست هر کلمه را بدانید تا متن را بفهمید و آن را درک کنید. توقف برای تعریف معنی هر کلمه‌ی ریدینگ به زمان نیاز دارد و شما را از اصول درک مطلب انگلیسی دور می کند. وقتی کلمه ای را پیدا کردید که ترجمه آن را نمی دانید ، از خود بپرسید که آیا می توانید بدون آن جمله را بفهمید.

3.سرنخ هایی برای درک بهتر کلمات انگلیسی :

منظور مشاهده کلماتی که قبل و بعد از یک کلمه ناشناخته آمده اند ، اغلب می توانید معنی اصلی را بفهمید.

4. فهم بهتر کلمات ریدینگ با ریشه های کلمه ، پیشوندها و پسوندها

5. جملات را بشکنید:

برخی از جملات به دلیل طولانی بودن یا ساختاری پیچیده ، پیروی از آنها دشوار است. با خرد کردن آنها به قطعات کوچکتر ، درک آنها را آسان تر کنید.

6.درک کلی متن با کلمات و ایده های مرتبط:

شما می توانید با جستجوی کلمات و ایده هایی که در متن مرتبط هستند ،مطمئن شوید که چگونه آنها با هم هماهنگ هستندو به درک کلی از تمام مطالب ریدینگ برسید.

7.بخوانید و خلاصه کنید:

شما کلمات را می فهمید. شما جملات را می فهمید. شما حتی در حال درک ایده ها هستید. حالا خواندن متن را متوقف کن و متن را دوباره بخوانید و سعی کنید آن را خلاصه کنید. نکات و ایده های اصلی را با استفاده از کلمات خود توصیف کنید.

کارت عالی بود! اکنون می‌دونی که می‌تونی هر متنی رو بخونی.