آموزش ریدینگ با مطالعه مستمر

آموزش ریدینگ با مطالعه مستمر

 

آخرین بار چه زمانی یک کتاب یا یک مقاله چاپ شده در یک مجله را خوانده اید؟ آیا مطالعه روزانه تان فقط به خواندن مطالب توییتر، آپدیت های فیس بوک، مطالب دنیای مجازی یا راهنمای استفاده از محصولات و چیزی شبیه اینها محدود می شود؟ اگر شما هم جزء افراد بی شماری هستید که عادت به داشتن مطالعه منظم ندارند، باید بگویم که که مطالعه مستمر فواید زیاد دارد حال انکه شما بدنبال آموزش زبان انگلیسی هستید و در بحث آموزش ریدینگ ، مطالعه ی مستمر کتاب های انگلیسی تاثیر به سزایی در تقویت مهارت ریدینگ شما دارد.

تاثیر تحریک ذهنی مطالعه روزانه بر آموزش مهارت ریندینگ

مطالعات و تحقیقات انجام شده در طی چند سال اخیر نشان داده است که تحریک ذهن باعث کاهش آلزایمر و زوال عقل می شود و حتی شما را از ابتلا به این ناراحتی ها محافظت می کند و مانع از از دست دادن قدرتتان می شود زیرا مغز شما فعال و مشغول می گردد. درست مثل تمام عضلات بدن شما، مغز شما نیز برای سالم و قوی ماندن نیاز به تمرین و ورزش دارد. بازی های مختلف مانند شطرنج و پازل نیز مانند کتاب خواندن برای ذهن بسیار مفید خواهد بود. این تحریک ذهنی باعث پویایی شما در آموزش دیدن ریدینگ دارد.

کاهش استرس روزمره

هرچقدر که در محل کار، روابط شخصی و یا در هین آموزش ریدینگ و زبان انگلیسی و بسیاری از مسائل دیگر که در زندگی روزمره شما رخ می دهد استرس را تجربه کنید هم وقتی خود را در یک داستان افسانه ای غرق کنید تمام این چیزها را با خود میشورد و میبرد. زمانی کخ خواندن یک رمان زیبا شما را به یک سرزمین دیگر می برد؛ و خواندن مقاله ای که از آن لذت میبرید ذهن شما را به جهات دیگری سوق میدهد، اینها استرس شما را کاهش داده و باعث می شود که حالتان خوب شود.

اطلاعات

همه چیزهایی که می خوانید ذهن شما را با اطلاعات جدیدی تجهیز میکند و این در بحث آموزش ریدینگ انگلیسی بیشتر از دیگر مباحث برای شما تاثیر گذار خواهد بود؛ و نمی دانید که این اطلاعات چه زمانی به درد شما خواهد خورد. وقتی صاحب اطلاعات بیشتری می شوید ، در چالش هایی که در طول زندگی شما بوجود می آید، قوی تر خواهید شد. و نباید فراموش کرد که امکان دارد شما شغل خود، پول خود و حتی سلامتی خود را از دست بدهید، اما اطلاعاتی را که بدست می آورید هرگز از شما گرفته نمی شود.

افزایش دایره لغات انگلیسی

شما برای تقویت مکالمه و ریدینگ انگلیسی نیازمند دایره لغات گسترده هستید،زمانی که شما زیاد مطالعه کنید کلمات بیشتری خواهید آموختید و شروع به استفاده از این کلمات در زندگی روزمره خواهید کرد. قادر بودن به ابراز افکار و با اطمینان و به زیبایی سخن گفتن، در هر زمینه ای از کارتان به شما کمک خواهد کرد و باعث افزایش اعتماد به نفستان در آموزش زبان انگلیسی هم خواهد شد. حتی؛ زیبا سخن گفتن، داشتن دانش در موضوعات مختلف، تعقیب و پیگیری موضوعات روز و ادبیات نیز به شما کمک می کند تا در زندگی تجاری خود را رشد و پیشرفت نمایید.

خواندن کتاب برای یادگیری یک زبان جدید نیز ضروری است. زیرا زمانی که کتاب می خوانید تعداد لغاتی که یاد می گیرید افزایش یافته و باعث تسلط بیشتر شما به آن زبان می شود. و این نیز مهارت های صحبت کردن و نوشتن را در شما افزایش می دهد.

افزایش حافظه ، لازمه تقویت ریدینگ

هنگام کتاب خواندن ، باید شخصیت های آن کتاب، گذشته شخصیت های آن، شور و شوق و خواسته های آن شخصیت ها را به یاد داشته باشید. هر خاطره ای که در ذهن می سازید، دروازه های جدیدی را در مغز شما ایجاد می کند و آنهایی را که نیز وجود دارند  تقویت می کند. این نیز به حافظه شما کمک می کند تا قوی تر شود.

توانایی تفکر تحلیلی قوی تر

آیا تا به حال شده که یک رمان اسرارانگیز خوانده وقبل از اتمام کتاب اسرار آن را کشف کنید؟ اگر شما توانسته اید که رموز آن را کشف کنید، نشان می دهد که شما می توانید با استفاده از جزئیات به صورت تحلیلی فکر کنید. همچنین، زمانی که توانایی شما برای تجزیه و تحلیل اطلاعات افزایش می یابد، نه تنها اشراف شما روی مباحث ریدینگ انگلیسی زیاد می شود یلکه شما به راحتی می توانید درک کنید که آیا زبان کتاب خوب است یا بد، شخصیت ها به درستی در جای خود قرار داده شده اند یا نه، و آیا جریانی که اتفاق می افتد در مسیر خود است یا نه.

شما همچنین بخاطر اینکه تمام صفحات کتاب را با دقت خوانده اید زمانی که در مورد موضوع کتاب با دیگران بحث می کنید می توانید نظرات خود را بطور واضح بیان کنید و این تاثیر در اعتماد بنفس شما در آموزش زبان انگلیسی دارد.

افزایش تمرکز

در زندگی روزمره ما عوامل بسیاری وجود دارد که می تواند دقت و تمرکز ما را منحرف کند.  مثلا در عرض 5 دقیقه، یک فرد میتواند مثلا در محیط کار خود هم  کارش را انجام دهد، ایمیل خود را بررسی کند، تلفن خود را نگاه کند و هم با همکاران خود صحبت کند. این نیز باعث افزایش سطح استرس و کاهش بهره وری می شود. زمانی هم که کتاب می خوانید، همه توجهتان متوجه خواهد شد. یک روز سعی کنید قبل از رفتن به محل کار برای 15-20 دقیقه کتاب بخوانید و خواهید دید که زمانی که وارد محیط کارتان می شوید تمرکزتان چقدر بیشتر می شود.

افزایش مهارت نوشتن ، نتیجه ریدینگ مستمر

افزایش مهارت نوشتن ، نتیجه ریدینگ مستمر

هنگامی که کتاب های که خیلی خوب نوشته شده اند را بخوانید؛ و سبک های نوشتاری دیگر نویسندگان را ببینید و دایره واژگان شما افزایش یابد، مهارت های نوشتاری شما نیز تحت تاثیر قرار می گیرد. همانطور که موسیقیدان ها و نقاشان از هم تاثیر می پذیرند، نويسندگان نیز از نويسندگان ديگر الهام می گیرند.

آرامش

علاوه بر اینکه یک کتاب خوب به انسان آرامش می دهد، شما همچنین می توانید طیف وسیعی از آرامش درونی را با کتابی که می خوانید بدست بیاورید. در حالی که خواندن کتابهایی با محتوای روحانی می تواند فشار خون شما را کاهش دهد و به شما آرامش دهد،کتابهای توسعه شخصی نیز می توانند به خواننده در بهبود اختلالات روحی یا بیماری های روانی خفیف کمک کنند.

فعالیت رایگان

بعضی از ما ممکن است علاقه داشته باشیم که کتاب بخریم و کتاب ها را جمع کنیم، اما این بسیار پر هزینه است مخصوصا کتاب های آموزش زبان و ریدینگ و مکالمه. اگر بودجه شما محدود است، می توانید به کتابخانه های محلی بروید یا کتابهای خود را با دوستان خود تبادل کنید. شما همچنین می توانید برخی از کتاب ها را با فرمت PDF در اینترنت پیدا کنید. همچنین تعدادی از منابع موجود برای دانلود کتاب رایگان آنلاین وجود دارد.

شانس شناخت فرهنگ های مختلف

خواندن یک کتاب به شما در مورد فرهنگ هایی که برای شما هرگز شناخته شده نیست و یا اینکه شناخت اندکی از آنها دارید اطلاعات می دهد. حال اگر شما در راستای آموزش زبان وتقویت مهارت ریدینگ با رمان ها و کتاب های فرهنگ های مختلف ارتباط بگیرید، تاثیر دو چندان در شناخت فرهنگ ها و آموزش زبان انگلیسی شما خواهد داشت. به عنوان مثال، خواندن " خاطرات گیشا "، چهره ناشناخته ژاپن را به شما معرفی میکند، یا اینکه ممکن است با خواندن کتاب "بادبادک باز " از آنچه که در افغانستان گذشته شگفت زده شوید.

ریدینگ تمرینی برای ذهن ، هرکاری که ورزش برای بدن میکند!

همانطور که می توان از موارد ذکر شده در بالا متوجه شد، خواندن و ریدینگ ، ذهن را سالم و قدرت تخیل ذهنی را افزایش می دهد، و کمک میکند دایره لغاتتان وسیع، دانش و اطلاعات تان در مورد جهان افزایش یابد و استرس کمتری در زندگی تجربه کنید. علاوه بر این، خواندن کتاب های بیشتر به شما امکان می دهد تا بیشتر در بحث ها شرکت کنید،و از طرف اطرافیانتان بیشتر مورد توجه قرار بگیرید و مشکلاتتان را راحت تر حل نمایید و کمک میکند تا از اظطراب آموزش زبان انگلیسی در امان بمانید.

مطمئنا چیزی برای جلب توجه شما و تحرک تخیل شما پیدا خواهید کرد. ادبیات کلاسیک، شعر، بیوگرافی، منابع مذهبی ، اشعار جوانی، پیشرفت های شخصی، علمی تخیلی، کتاب های طنز، مقاله، ترسناک، کارآگاهی،حماسه ای، یا رمان های عاشقانه. تنها چیزی که باید انجام دهید این است که از کامپیوترخود، از تلویزیون یا  از گوشی هوشمند خود کی دور شده و در صفحات کتاب خود غرق شوید.