تمرین لیسنینگ آیلتس ، تکنیک های ضروری برای افزایش نمره لیسنینگ آیلتس

تمرین لیسنینگ آیلتس همراه با نمونه و جواب

این مقاله همین طور که از اسم آن مشخص است درباره تمرین لیسنینگ آیلتس است.از مهم ترین مسائلی که در ذهن زبان آموزان و متقاضیان آزمون آیلتس وجود دارد نحوه ی تمرین و منبع مناسب جهت تقویت لیسنینگ

آیلتس است.بر همین اساس بر این شدیم که این جا تمرین هایی از منبع محبوب و کاربردی Cambridge IELTS قرار بدهیم.

لیسنینگ آیلتس از چه قسمت هایی تشکیل شده است؟

نمونه لیسنینگ آیلتس با جواب

قبل از شروع به تمرین نیاز دارید که یه اطلاعات کلی از بخش لیسنینگ آزمون آیلتس داشته باشید.این آزمون دارای چهار بخش(Part) است که در هر بخش با یک مکالمه دو نفره یا یک نفره مواجه میشوید.هر بخش ممکن است شامل چند نوع مختلف از سوالات باشد مثلا سوالات جای خالی، صحیح - غلط - ناموجود و ...
برای اتمام آزمون مهارت شنیداری آیلتس شما 30 دقیقه زمان دارید.جهت اطلاع بیشتر از این آزمون و مقایسه آن مقاله مقایسه و تقویت لیسنینگ آیلتس و تافل را مطالعه کنید.در این مقاله اطلاعات کاملی از هر دو آزمون تافل و آیلتس به شما میدهد. و همچنین شکل سوالات آزمون لیسنینگ آیلتس را هم مورد بررسی قرار داده ایم.

بخش (Part) اول لیسنینگ آزمون آیلتس، مکالمه روزمزه

این قسمت از لیسنینگ آزمون آیلتس معمولا گفتگویی بین دو نفر در یک زمینه اجتماعی روزمره است که تغریبا هر روز باهاش مواجه میشوید.این بخش آزمون یه جورایی مثل یک لیسنینگ ساده توی فیلم هاست.مفهوم عمومی داره و شما باید مهارت شنیداری خودتون را توسط فیلم یا موسیقی تقویت کنید.چند نمونه تمرین برای این بخش قرار میدهیم.به ترتیب تمرین های آخر سخت تر هستند.

نمونه لیسنینگ آیلتس با جواب، تسک یک

قسمت اول تمرین اول

قسمت اول تمرین دوم

قسمت اول تمرین سوم

 

بخش (Part) دوم لیسنینگ آزمون آیلتس، مونولوگ

این بخش از آزمون لیسنینگ آیلتس شامل یک مونولوگ میشود.مثلا یک سخنرانی درباره ی موضوع امکانات ورزشی در شهر یا راهنمای موزه.این بخش بیشتر شامل درک مطلب است و توسط تمرین هایی دیگه یی که در مقاله راه های تقویت لیسنینگ انگلیسی گفتیم قابل تقویت است.بهترین تمرین برای آن تمرین shadowing یا سایه است.برای آشنا شدن با این تمرین تقویت لیسنینگ انگلیسی به مقاله یی که گفته شد مراجعه کنید.چند نمونه از این قسمت آزمون هم براتون قرار داده ایم که شامل مطالب مهمی است.حتما تمرین کنید و قبل از دیدن پاسخ نامه جواب سوال را در کامنت با بقیه دوستان

نمونه لیسنینگ آیلتس با جواب، تسک دو

قسمت دوم تمرین اول

قسمت دوم تمرین دوم

قسمت دوم تمرین سوم

 

بخش (Part) سوم و چهارم لیسنینگ آزمون آیلتس، موضوعات تخصصی

 

این دو بخش شامل موضوعات تخصصی و آکادمیک میشوند و نیاز ه دایره لغات مخصوص به آیلتس را دارند.البته دو قسمت قبلی هم شامل کلمات آکادمیک میشد ولی در بخش 3 و 4 آزمون آیلتس شما با یک فضای کاملا متفاوت و سخت تر طرف هستید.برای تقویت لیسنینگ آیلتس در این بخش نیاز دارید که تکنیک های مخصوص به مهارت شنیداری آیلتس را تمرین کنید.البته این تکنیک ها را ما در مقاله ی راه های تقویت لیسنینگ انگلیسی بیان کرده ایم.

به طور خلاصه قسمت سوم شامل یک مکالمه بین دو فرد به طور مثال دانشجو هست بر سر یک موضوع نسبتا تخصصی مثلا شیرین کردن آب شور.

قسمت چهارم لیسنینگ آزمون آیلتس هم یک منولوگ مثل سخنرانی با موضوع آکادمیک هست.

به تمرین های قرار داده شده توجه کنید.این بخش سخت ترین تمرین های این مقاله است.

نمونه لیسنینگ آیلتس با جواب، تسک سه

قسمت سوم تمرین اول

قسمت سوم تمرین دوم

قسمت سوم تمرین سوم

 

نمونه لیسنینگ آیلتس با جواب، تسک چهار

قسمت چهارم تمرین اول

قسمت چهارم تمرین دوم

قسمت چهارم تمرین سوم

 

تمرین تکنیک های ضروری لیسنینگ آیلتس

تکنیک های لیسنینگ آیلتس

8 سال پیش موقعی داشتم برای کنکور میخوندم یک دبیر عربی داشتیم که میگفت سوالات عربی کنکور اصلا شباهتی به عربی واقعی ندارند و شاید یک عرب بیاد و سوالات عربی کنکور رو بخونه منفی بزنه.گاها در آزمون شنیداری آیلتس هم این مشکل وجود دارد و نیاز به تمرین بعضی از تکنیک ها هستید تا از نظر زمانی کم نیارید.

در مقاله ی تقویت لیسنینگ آیلتس درباره انواع سوالات لینسنیگ و تکنیک های مربوط به آن کاملا صحبت کردیم.اینجا به طور خلاصه یک مروری روی آن انجام میدیم و یکی از سوالات نمونه لیسنینگ آیلتس بالا را به عنوان تمرین انجام میدیم.

به طور کلی برای حل سوالات اول به سراغ سوالات بروید، کلمات مهم را خط بکشید و سعی کنید موقع شنیدن عبارات کلیدی سریعا به سراغ پاسخ های موجود بروید و مناسب ترین آنها را کاندید کنید. بهتر است تا از سوالات مطمئن نشده اید جواب ها را ننویسید.ممکن است با یک جا به جایی تمام پاسخ ها به هم بریزد و نتوانید تمرکز کنید.اکثر سوالات در task های آزمون پشت سر هم هستند و هنگام گوش دادن به صدای در حال پخش به ترتیب می آیند.عبارات کلیدی که درباره آن ها صحبت کردیم ممنکن است تاریخ ها، نام افراد یا مکان خاص یا حتی ستون ها و سطر های جدول باشد مثل جدول زمان بندی برنامه یک تور گردشگری که در آزمون در تسک دوم قرار دارد.پس به عبارت های کلیدی و یکتا خیلی اهمیت بدهید.

حل یک تمرین توسط تکنیک های آیلتس برای نمونه

به طور مثال به اولین فایل pdf موجود نگاه کنید.آخرین سوال آن شامل 4 خط است که به ترتیب کلمات کلیدی در این چهار خط را در پایین مشخص میکنم

خط اول:costs مهم است و البته نشانه $ که نشان میدهد شما باید منتظر یک عدد باشید

خط دوم: Booking و later than مهم هستند و میگویند که شما باید انتظار یک تاریخ یا یک روز را داشته باشید.

خط سوم: required مهم است زیرا میگید یک noun باید جواب مورد نظر باشد که البته کلمه deposit به معنای سپرده مشخص میکند که احتمالا یک عدد اینجا داریم.

خط چهارم reference number مشخص کننده چیزی است که انتظار داریم.یک عدد.

جواب های صحیح بری جاهای خالی به ترتیب: 280 ، 14 ، 20% ، 39745T
همینطور که دیدید همه ی پیشبینی ها درست از آب در اومد.این کار فوق العاده سادس و یه جورایی فقط قلق گیری میخواد که اونم با تمرین زیاد قابل حله.البته این تست ساده ترین تست موجود در این صفحه است و تست های آخرین به این راحتی ها که دیدید نیست و نیار به تمرکز و دایره لغات گسترده یی دارد.





User avatar
09359802152

ممنون تمرین های خوبی هستن.من حتما جواب هامو میزارم.فقط اگه میشه تمام های این مجموعه رو قرار بدید.


User avatar
Admin

سلام و عرض احترام.مجموعه ی مورد نظر شما Cambridge IELTS هست که در اینترنت به صورت کامل موجود هست.هدف ما در انجا فقط معرفی و انجام یک تمرین است.