بهترین رمان های انگلیسی برای تقویت مهارت reading

بهترین رمان های انگلیسی برای تقویت مهارت reading

 

یکی از راههایی که از طریق آن می توانید به تقویت مهارت reading خود کمک کنید، خواندن رمان های انگلیسی است. با خواندن رمان نه تنها به بهبود مهارت خواندن خود کمک می کنید، بلکه با این کار می توانید اوقات فراغتی خوب برای خود رقم بزنید. همین طور می توانید سطح معلومات و دانش خود را نیز بالا ببرید.ما در اینجا اسامی بهترین رمان های انگلیسی را برای شما قرار داده ایم.

10 کتاب از بهترین رمان های زبان انگلیسی

Steve Jobs

اولین کتاب از بهترین رمان های انگلیسی که خواندن آن را به شما توصیه میکنم، خواندن زندگی نامه یک فرد مشهور مثل ستاره های سینما یا شخصیت های معروف ورزشی است. به عنوان مثال، زندگی نامه استیو جابز (Steve Jobs) به نویسندگی والتر ایزاکسون(Walter Issacson)، کتابی است که نقل قول های جذاب و با مزه ای از استیو جابز را در خود گنجانده است. در این کتاب با لغات پیشرفته رو به رو می شوید، اما یکی از بهترین روش های یادگیری عبارات تجاری به زبان انگلیسی است و مهارت reading را تقویت می کند.

harry potter

مجموعه کتاب های هری پاتر به نویسندگی جی. کی. رولینگ (J.K.Rowling)  دیگر کتابی است که برای تقویت مهارت reading توصیه می شود.این مجموعه کتاب به دلیل اینکه به زبان فارسی ترجمه شده و همین طور فیلم سینمایی شان نیز ساخته شده است، مرجع و منبع بسیار غنی است و در یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم به شما بسیار کمک خواهد کرد. این رمان از بهترین رمان های انگلیسی است که مورد علاقه قشر نوجوان، جوان و حتی بزرگسالان است.

مجموعه داستان های هری پاتر، داستان جادوگر جوانی به نام هری پاتر  را نقل می کند. هری بسیار خوش شانس است و در مدرسه جادوگری هاگوارتز (Hogwart)، پذیرفته می شود. این مجموعه رمان ها ترکیب عالی از واژه های عامیانه و امروزی است. همین طور کلماتی مربوط به اسطوره ها و افسانه دارد که خواندنش را برای مخاطب جذاب تر می کند. در این کتاب می توانید با بخش زیادی از کلمات مترادف آشنا شوید که دایره لغات شما را به بهترین شکل افزایش می دهد. خواندن این مجموعه ها و همین طور تماشای فیلم ها می تواند برای تقویت زبان انگلیسی شما بسیار ثمر بخش باشد.

Animal farm

کتاب قلعه حیوانات نوشته جورج اورول (Goerge Orwell)، نیز یکی از بهترین رمان های انگلیسی زیبا است که با خواندن آن می توانید به دو مهم دست پیدا کنید.

اگر کتاب را از زاویه داستانی آن مطالعه کنید، داستان حیوانات مزرعه ای را میخوانید که صاحبان آدمیزاد خود را نابود می کنند و خودشان مزرعه را صاحب می شوند. اما اگر زاویه خواندن خود را تغییر دهید، می بینید که کتاب به انقلاب روسیه اشاره می کند. حیوانات نماد چهره های مهم سیاسی و گروه های مردمی هستند. شخصیت مهم این کتاب خوکی به نام ناپلئون است که نماد ژوزف استالین، رهبر و سیاست مدار کمونیست شوروی است.

نوشته بسیار ساده و روان است و داستان بسیار هیجان انگیزی را دنبال می کند. طوری که شما را چنان مجذوب خود می کند که به سختی می توانید کتاب را زمین گذاشته و به استراحت بپردازید. سطح کتاب برای تمامی گروه های سنی مناسب است.

chocolate factory

دیگر کتابی که می توانید با خواندن آن هم لذت ببرید و هم به تقویت زبان انگلیسی خود کمک کنید، کتاب چارلی و کارخانه شکلات سازی نوشته روالد دال (Roald Dahl) است. این کتاب برای عاشقان شکلات بسیار جذاب است. همانند کتاب هری پاتر، کتاب به زبان فارسی ترجمه شده و فیلم آن نیز ساخته شده است. نقش اول فیلم چارلی و کارخانه شکلات با بازی جذاب و دیدنی جانی دپ (Jonny Depp) ، دیدن این فیلم را تأثیر گذار تر کرده است.

داستان کتاب، زندگی پسری فقیر را نقل می کند که با پدر بزرگ، مادر بزرگ و پدر و مادرش زندگی می کند. زندگی پسرک بعد از بردن تور ونکا، بزرگ ترین کارخانه شکلات سازی دنیا، تغییری اساسی می کند. استفاده از کلمات ساده برای توصیف واقعه ای که اتفاق افتاده بسیار بر جذابیت کتاب افزوده است. این کتاب زبان توصیفی فوق العاده ای دارد.

The Wind in the Willows

این داستان کلاسیک درباره ماجراهای حیواناتی که در رودخانه زندگی میکنند می باشد. زبانی که گراهام در این داستان تخیلی استفاده کرده بسیار ساده و مناسب هر دو گروه بزرگسالان و کودکان می باشد.

Lord of the Flies

این کتاب، یک متن مدرن و کلاسیک دارد که محبوبیت خاصی در بین کتاب های مدارس سراسر جهان دارد. این کتاب درباره چند گروه پسرهایی که در یک جزیره جدا از مردم هستند. جامعه ای که آنها برای خود درست کردند، رفتارهای بی رحمانه ای را ایجاد میکند. نویسنده کتاب، متن را به سبک دراماتیک و توصیفی نوشته است و تقریبا شبیه شعر هست که شما احساس میکنید خودتان در صحنه ها وجود دارید.

The Old Man and the Sea

ارنست همینگوی برای نوشتن این کتاب بسیار شناخته شد. سبک نگارش ساده و ساختار کوتاه جملات، باعث می شود تا زبان آموزان بسیار راحت این کتاب را مطالعه کنند.این کتاب داستان نبرد یک پیرمرد ماهیگیر و یک غول را به نمایش می گذارد.