نوشتن مقاله انگلیسی

آموزش رایتینگ انگلیسی,نوشتن مقاله انگلیسی

نوشتن یک مقاله خوب به زبان انگلیسی دغدغه بسیاری از زبان آموزان است. چه کسانی که به زبان انگلیسی تحصیل کرده اند وچه کسانی که در حال یادگیری این زبان شیرین هستند، همگی برای نوشتن یک مقاله نیاز به دانستن یکسری نکات کلیدی دارند. اغلب دانش پژوهان در حوزه زبان انگلیسی نوشتن یک مقاله را یک چالش برای خود می دانند. درست است که یک مقاله یک پروژه بزرگ است، اما دانشجویان می توانند اقدامات زیادی انجام دهند، تا بتوانند در این حوزه به دست آورد های خوبی برسند.برای شروع در اینجا یک دید کلی به فرم مقاله خواهیم داشت:

کلیات نوشتن یک مقاله علمی در انگیسی : 

1)یک بیانیه که موضوع بحث شما را بیان می کند.

2)جملات موضوعی: در واقع هرکدام از این جملات برای معرفی ایده ای جدید ساخته می شوند، نویسندگان مقاله این جملات را گسترش میدهند تا پاراگراف ها را بسازند.

3)اطلاعات پشتیبان: جزئیات، مثال ها، واقعیات و اطلاعاتی که هر جمله موضوعی را پشتیبانی می کند و گسترش می دهد.

سازماندهی خوب و جریان منطقی در مقالات باعث می شود که یک مقاله علمی موثر و جامع به انگلیسی داشته باشیم. نشانه ها، کلمات گذار و دیگر شیوه های زبانی برای نویسنده این امکان را فراهم می کند که افکار و ایده های خود را به یکدیگر اتصال دهند و به پیوستگی مناسبی در نوشتن دست پیدا کنند. پیوستگی به این معناست که اطلاعات به خوبی به یکدیگر متصل شده اند، هم چنین این اطلاعات بر اساس واقعیت نگارش شده است و به طور کلی متناسب با موضوع پیش رفته اند. این ها موارد ضروری است که باید در مقاله علمی رعایت شوند.حال به صورت جزئی تر به نوشتن مقاله می پردازیم.

انتخاب موضوع :

اولین گام در نوشتن یک مقاله خوب انگلیسی ، انتخاب موضوع می باشد. برای موضوع همیشه دو حالت وجود دارد. یک اینکه موضوع را به شما ارائه کرده باشند، که در این صورت شما تنها نیاز به تولید و جستجوی محتوا دارید. اگر به شما موضوع را ارائه نکرده باشند، و انتخاب موضوع اختیاری باشد. در این صورت چالش شما کمی بیشتر است. اول باید مشخص کنید که نوشتن چه نوع مقاله ای برای شما جذابیت بیشتری دارد. زمانی که موضوعی به شما داده نشده است، کار شما بیشتر می شود اما امکان استفاده از خلاقیت و ایده پردازی برای شما نیز بیشتر خواهد بود. زمانی که موضوع و هدف خود را پیدا کردید، به تحقیق در مورد آن موضوع بپردازید و اطلاعات مورد نظر خود را در مورد موضوع بدست بیاورید. موضوعی را انتخاب کنید که به آن علاقه مند هستید.

 

سازماندهی افکار :

گام دوم تهیه یک طرح و نمودار از ایده هایتان است. برای نوشتن یک مقاله موفق باید افکارتان را سازماندهی کنید. آنچه در سر دارید بر روی کاغذ پیاده کنید و طرح و نمودار را تنظیم کنید. برای ایجاد یک نمودار، موضوع خود را در وسط صفحه بنویسید، سه تا پنج خط از موضوع بردارید و موضوع خود را در انتهای این خطوط بنویسید. ممکن است که به خطوط بیشتری هم نیاز داشته باشید تا اندیشه هایتان را درباره موضوع مورد نظرتان بنویسید.

یکی دیگر از روش های سازماندهی ذهن، نوشتن یک طرح کلی است. موضوع خود را به صورت یک تیتر در بالای صفحه بنویسید، سپس ایده های اصلی خود را فهرست کنید. برای هر ایده چند خط بگذارید، چون ممکن است که بخواهید همان ایده را نیز به ایده های کوچکتری خورد کنید. با این کار می توانید به اتصال بین مطالبی که بدست آوردید و موضوعتون در مقاله انگلیسی خود پی ببرید.

ویرایش بیانیه :

گام سوم برای نوشتن یک مقاله این است که برای مقاله خود یک بیانیه در نظر بگیرید. یک بیانیه شامل دو بخش است. بخش اول موضوع را بیان می کند و بخش دوم نقطه ای از مقاله را بیان می کند. به عنوان مثال اگر مقاله شما در مورد حسن روحانی و تأثیرحضور وی بر رخدادهای اخیر خاورمیانه است، بیانیه کلیدیکه برای این مقاله مناسب است : تأثیر حضور حسن روحانی بر رخدادهای اخیر خاورمیانه به چه صورت است؟، می باشد.

بدنه و ستون مقاله :

گام چهارم در نوشتن یک مقاله، نوشتن بدنه اصلی مقاله است. بدنه مقاله، در حقیقت همان استدلال مقاله شماست. بدنه موضوع شما را توضیح می دهد، تمام ایده های شما که در نمودار یا طرح اولیه خود نوشته بودید. حال می توانید در بدنه مقاله خود به توضیح آن بپردازید. در بدنه مقاله خود علاوه بر نوشتن متن باید به علائم نگارشی نیز دقت کنید. می توانید برای شروع هر پارگراف از یکی از ایده های اصلی خودتان استفاده نمایید، و سپس برای ادامه موضوع از جملات پشتیبان برای ادامه دادن به مقاله خود استفاده نمایید.

نکته کلیدی :

یک مقاله انگلیسی قوی به گونه ایده ها را به یکدیگر متصل می کند که خواننده به آسانی بتواند موضوع مقاله را دنبال کند بدون آنکه تمرکز و توجه خود را از دست بدهد و یا گیج و سردرگم شود. بعضی اوقات در نوشتن مقاله نیاز است که مسئله ای برای تاکید بیشتر تکرار شود و یا گاهی اوقات مفاهیم باید بیشتر توضیح داده شوند و یا برای اثبات درستی آن ها باید مثال هایی ضمیمه مقاله کرد. روش معمول اتصال جملات با کلمات پایه ای مانند ,and, but, because و so می باشد.اما زبان آکادمیک و علمی کلمات مختلفی را در اختیار شما می گذارد تا به جای این کلمات پایه ای استفاده کنید و بدین منظور از تکرار در مقاله خود پیرهیزید و جریان مناسبی در مقاله شما به وجود بیاید.

مقدمه :

گام پنجم نوشتن مقدمه است. مقدمه بخش کلیدی مقاله شماست. مقدمه توجه خواننده را جلب می کند و تمرکز مقاله شماست. برای این منظور میتوانید از اطلاعات تکان دهنده، یک گفتگو، یک داستان، یک نقل قول یا یک خلاصه مختصر از موضوع خود استفاده کنید. مقدمه انگلیسی خود را باید با بیانیه مقاله خود مرتبط کنید.

نتیجه گیری :

گام ششم، نتیجه گیری است. نتیجه گیری در واقع به پایان رساندن موضوع مورد بحث شماست با استفاده از ایده های کلی و همین طور چشم انداز نهایی موضوع شما می باشد. یک نتیجه گیری خوب، باید شامل سه تا پنج جمله قوی باشد. باید به سادگی بتوان نقاط اصلی مقاله را بررسی کرد.

لمس نهایی :

گام هفتم و در حقیقت مهم ترین بخش از نوشتن یک مقاله انگلیسی ، بازنگری و در حقیقت لمس نهایی مقاله است. شاید فکر کنید که با نوشتن نتیجه گیری، کار نوشتن مقاله شما پایان یافته است. اما اینطور نیست. مرحله نهایی نوشتن یک مقاله، بازنویسی آن است. دوباره مقاله خود را بخوانید. توجه داشته باشید که پارگراف اول و آخر در یک مقاله بسیار مهم است. نکات کلیدی باید در این دو پارگراف گنجانده شود، در حالی که پارگراف های میانی نیز باید در راستای موضوع مقاله شما باشد. همچنین باید با بررسی مجدد مقاله خود، به ارتباط درست بین پارگراف ها پی ببرید. برای مثال اگر شما در حال توصیف یک فرآیند، مانند چگونگی ساخت یک کیک شکلاتی هستید، باید مطمئن شوید که تمامی پارگراف هایتان در جهت توضیح موضوع مقاله شما قرار دارد.

امیدوارم مطالب براتون مفید بوده باشه.ممنون میشم نظرات خودتونو باهامون درمیون بزارید.