آموزش نامه نگاری انگلیسی

 

آموزش نامه نگاری و رایتینگ انگلیسی

یکی از مشکلاتی که شاید خیلی از افرادی که مشغول آموزش زبان انگلیسی میباشند یا در یکی از کشورهای انگلیسی زبان در حال زندگی میباشند، با آن دست به گریبانند، چگونگی نگارش یک نامه اداری به زبان انگلیسی است. اولین قدم در نامه نگاری شروع مناسب نامه است، نامه ای که شروع قوی ای داشته باشد بیشتر احتمال دارد که در خواننده تأثیر داشته باشد. یقیناً همه ی ما در طول زندگی خود نیاز داریم تا حداقل یک بار نامه بنویسیم و بهتر است که بتوانیم نامه خود را به اصولی ترین شکل ممکن بنویسیم. بنابراین یادگیری برخی از نکات در این مورد، میتواند به ما در نگارش یک نامه ی خوب کمک کند

1.آدرس ، ابتدای نامه نگاری در انگلیسی :

برای شروع آموزش نگارش بهتراست، آدرس خود را در قسمت بالا سمت راست نامه قرار دهید. برای نامه نگاری های شخصی در انگلیسی ات، آدرس خود را در قسمت بالا سمت راست مقاله خود قرار دهید. این کار باعث می شود زمانی که گیرنده شما خواست که به نامه شما پاسخ دهد نیازی ندارد که برای ارسال نامه به شما، آدرس شما را جستجو کند یا پاکت را ذخیره کند. در نوشتن آدرس نیازی نیست نام خود را وارد کنید. کافی است فقط آدرس خیابان یا جعبه پستی را در خط اول وارد نمایید و بعد از آن شهر، ایالت و کدپستی خود را وارد کنید. ادرس گیرنده در سمت چپ نامه قرار می گیرد.

2.تاریخ:

بعد از وارد کردن آدرس، تاریخ را وارد نمایید. تاریخ معمولاً خط بعد از آدرس قرار می گیرد. نوشتن تاریخ این کمک را به گیرنده می کند که بتواند نامه های خود را بر اساس تاریخ سازمان دهی کند. تاریخ را با روز، ماه و سال بنویسید. برای مثال:

14 فوریه 2017

3.عنوان گیرنده نامه :

- در صورتی که دریافت کننده نامه را کاملا میشناسید باید علاوه بر نام، عنوان او را هم ذکر کنید.

Dear Mr. President Obama

بعد از نوشتن آدرس و تاریخ معمولاً یک خط را خالی می گذارند. سپس با تلفظ کلمه Dear که بعد از آن اسم شخص به همراه یک ویرگول یا Comma قرار می گیرد به نوشتن ادامه نامه بپردازید. نامی که بعد ازDear استفاده می شود به نامی که به فرد همیشه اطلاق می کردیم برمیگردد. برای مثال:

Dear GrandmaDear Mr. Thompson

- در صورتی که نام و نام خانوادگی فرد را میدانید و جنسیت او را نمیدانید، نام و نام خانوادگی او را بعد از Dear بنویسید:

Dear Ashley Johnson

- در صورتی که نام دریافت کننده را نمیدانید و مطمئن هستید که دریافت کننده آقا می باشد از Dear Sir و در صورتی که مطمئن هستید دریافت کننده خانم میباشد از Dear Madam استفاده کنید.

Dear Sir/Madam

Dear Sir or Madam

DEAR در نامه نگاری اداری ورسمی :

البته استفاده از Dear در تمام نامه نگاری اداری امکان پذیر نمی باشد، مثلاً زمانی که یک نامه تجاری یا یک نامه شکایت می نویسیم استفاده از این کلمه خیلی جایز نیست. اما در بیشتر موارد، استفاده از آن بلامانع است.

مواردی که در شروع نام های اداری و شغلی و رسمی نباید استفاده شود:

- هرگز از نام کوچک به تنهایی استفاده نکنید.

- از Dear Miss, یا Dear Mrs. بدون نام هرگز استفاده نکنید.

- آز My Dear هرگز استفاده نکنید.

کلمات :

از کلمات محاوره ای و ناماًنوس استفاده نکنید.

- از استفاده از کلمات ادبی و سنگین خوداری شود.

- از استفاده از کلمات چاپلوسانه و لعاب دار خودداری شود.

- از افعال مجهول تا حد ممکن استفاده نشود.

آموزش نکاتی برای خلاقیت در نامه نگاری در انگلیسی :

میتوان نامه نگاری شخصی را با یک سوال شروع کرد، مثلاً راجع به احوالات فرد در مدرسه سوال پرسید یا در مورد احساس وی درباره موضوعی خاص سوال پرسید. بدین ترتیب در مخاطب خود ایجاد شور و شوق در پاسخ گویی می کنید. در ادامه می توانید نظرات خود را در مورد آخرین نامه ای که از وی دریافت کردید بیان کنید. یک لحن دلپذیر را انتخاب کنید. حتی اگر متن نامه شما حالت شکایت دارد بهتر است که از کلمات مودبانه در بیان خواسته خود استفاده نمایید. پس در نوشتن متن نامه باید دقت کنید که از کلمات مناسب در بیان خواسته خود استفاده نمایید.

در نامه نگاری اهداف خود را تعیین نمایید. در نوشتن نامه خصوصاً نامه تجاری دستاوردهای خود را بیان کنید. شور و شوق خود را در هنگام نوشتن بیان کنید. می توان در نوشتن یک نامه از کلمات کلیدی مناسب استفاده کرد. این کلمات کلیدی می تواند به تاثیرگذار بودن نامه شما خیلی کمک کند.

پایان نامه نگاری :

هنگامی که نامه را به پایان می بریم استفاده از یک عبارت تعارفی و احترام آمیز جلوه بسیار خوبی به نامه میدهد. در اینجا به مثال هایی برای آموزش عبارات مورد استفاده برای بستن و به پایان رساندن نامه نگاری های شما در انگلیسی :

Yours faithfully

یک عبارت پایانی برای همه نامه های رسمی

Yours truly

مناسب برای نامه های رسمی معمولی

Yours very truly

مانند قبلی و کمی دوستانه تر

Yours sincerely

مناسب برای همه نامه های شخصی

Yours affectionately

مناسب برای بستگان و ارتباط با دوست دختر

Yours cordially

برای افراد خشک و رسمی که نمی خواهند از عبارت ساده ردیف 4 استفاده کنند.

Fondly

برای اعضا درجه یک خانواده، برای نامه عاشقانه

برای یک پایان مودبانه و احترام آمیز از عبارت Best regards استفاده میکنیم.

نامه با نام و نام خانوادگی یا نام خانوادگی، پایان می یابد.