نمره 7 لیسنینگ آزمون آیلتس زبان انگلیسی

تقویت لیسنینگ آیلتس

در آزمون آیلتس علاوه برداشتن دانش مناسب زبان انگلیسی مهم ترین فاکتورهایی که برای موفقیت در آن باید استفاده شوند عبارتند از داشتن سرعت در جوابدهی و استفاده از تکنیکهای ویژه در هربخش آزمون. داشتن تمرکز و سرعت در جوابدهی به سوالات آزمون بسیار حائز اهمیت است. بخصوص درقسمت لیسنینگ که تنها یک بار قادر به شنیدن مکالمات هستید. همچنین فاکتور دیگری که عنوان شد استفاده از تکنیکهای موثر است که در زیر به آنها اشاره میکنیم تا بتونین در لیسنینگ انگلیسی آیلتس نمره 7 را کسب کنید.

آزمون لیسنینگ آیلتس:

نحوه برگزاری آزمون لیسنینگ برای هر دونوع آزمون Academic و General آیلتس یکسان می باشد و از 4 بخش تشکیل شده است.

  • گفتگوی بین دو نفر راجع به زندگی اجتماعی و روزانه مثلا در یک هتل
  • صحبت یک نفره در ارتباط با زندگی روزانه مانند خانواده
  • صحبت بین چند نفر (حداکثر 4 نفر) در ارتباط با دانشگاه و تحصیل و مسائل آموزشی
  • صحبت یک نفر در ارتباط با موضوعات علمی و آکادمیک

زمان :40 دقیقه ( در واقع زمان آزمون 30 دقیقه است و 10 دقیقه برای انتقال جوابها به برگه فرصت داریم.)هرچه در آزمون لیسنینگ آیلتس جلو تر میروید دشواری سوالات افزایش می یابد.تنها یک بار فرصت گوش دادن و لیسنینگ وجود دارد وشما تو همین قرصت باید نمره کامل لیسنینگ را کسب کنین تا نمره 7 آیلتس آب خوردن باشد

-از صداها و لهجه های بومی گوناگونی در این بخش استفاده شده است. (North America, British,Australian,New Zealand)

-سوالات چهارگزینه ای، کامل کردن فرم، کامل کردن خلاصه، کامل کردن جمله هاو سوالات پاسخ کوتاه وجود دارد.

نکته کلیدی:

قبل از لیسنینگ به record با دقت متن سوال و آنچه که از شما خواسته شده است را بخوانید (بسیاری از زبان آموزان که آنها نیز به دنبال نمره 7 بودند به علت بی تفاوتی نسبت به این موضوع نمرات زیادی را در آزمون آیلتس از دست میدهند).سعی کنید فضای گفتگو را در ذهن خود به تصویر بکشید و از خود سوالاتی همانند این سوالات بپرسید:افرادی که صحبت میکنند که هستند و چه کاره اند؟کجا هستند و راجع به چه موضوعی صحبت می کنند؟

نمره 7 آیلتس:

فراموش نکنیدکه در آزمون لیسنینگ آیلتس شما فقط یک بار فرصت گوش دادن دارید و این به این معناست که باید همزمان هم گوش دهید هم بخوانید و هم نکات کلیدی را یادداشت کنید و این نیاز به تمرین‌های مشابه نیز دارد تا بر زبان انگلیسی مسلط شوید.زمانی که پاسخی را میشنوید هرگز آن را به طور کامل ننویسید فقط کلماتی کلیدی از record را یادداشت بردارید تا زمان از دست نرود،شما به مدت 10 دقیقه فرصت خواهید داشت تا پاسخ های خود را وارد برگه پاسخ نمایید.اگر برای نمره 7 تلاش میکنید باید نمره کامل10/10بخش اول لیسنینگ که آسانتر از بقیه قسمت هاست را دریافت کنید.

فنون کاربردی زبان انگلیسی در آزمون :

  • زمانیکه که شماره تلفنی خوانده میشود توجه کنید که عدد 0 به شکل (Oh)تلفظ میشود نه به شکل (Zero).
  • اگر دو عدد تکراری پشت هم تکرار شوند از عبارت (Double) استفاده می شود.
  • اعداد یک به یک خوانده نمیشوند بلکه به صورت گروهی از اعداد 2 تایی یا 3 تایی خوانده میشوند برای مثال عدد 44678981115 به این شکل خوانده میشود:15, Double 4, 678, 98, 11

زمانیکه آدرسی خوانده میشود شما باید انتظار یک عدد و یک اسم خیابان را به همراه هم داشته باشید و معمولا هم شماره خیابان قبل از اسم آن گفته میشود،برای درک بهتر آدرس ها کلماتی که در آدرس دادن به کار میروند را حتما فرا گیرید مانند:

  • Square (British=Roundabout) = میدان
  • Intersection (British=Junction) = چهارراه
  • T Junction= سه راه
  • U-turn= دور برگردان
  • Road/Lane/Street/Avenue…

در آزمون لیسنینگ آیلتس معمولا در هنگام خواندن نام شخصی نام خانوادگی آن به صورت حرف به حرف خوانده خواهد شد.بعضی مواقع در یک بخش تاریخ و اعداد و زمان پشت سرهم گفته میشود و معمولا آن قسمت از اطلاعاتی که نیاز دارید اول گفته نمیشود پس همیشه تا آخر جمله را با دقت گوش کنید.حتی در بعضی مواقع برای سخت تر کردن سوالات کسی که صحبت میکند به اطلاعات قبلی که بیان کرده است باز میگردد و آن ها را اصلاح میکند، مانند یک گفتگوی عادی که در آن اشتباه رخ میدهد.

سوالات را بخوانید!

قبل از شنیدن recording حتما سوالات مخصوص بخش لیسنینگ زبان آزمون را بخوانید و پاسخ ها را پیش بینی کنید که در کجا انتظار شنیدن تاریخ و در کجا انتظار شنیدن شماره تلفن و... را دارید مثلا اگر یک جدول پیش روی خود دارید آن را به طور کلی بررسی کنید که از چند بخش تشکیل شده است؟ در چه مورد صحبت میکند؟ نوع پاسخگویی چگونه است؟ (پاسخ کوتاه ؟ جای خالی؟ ...) و در آخر پاسخ ها را حدس بزنید، تقریبا 30 ثانیه برای اینکار فرصت دارید.‌برای نمره 7 توجه داشته باشید که پاسخ های شما در آزمون آیلتس از نظر املایی زبان هم چک میشوند.اگر کلمه ای به صورت مفرد گفته شود و شما آن را به صورت جمع بنویسید غلط حساب میشود.در اول  بخش اول لیسنینگ یک مثال از سوالات پخش شده و به آن پاسخ داده میشود تا شما بتوانید روند را بهتر دنبال کنید.

یکی دیگر از تکنیک های مهم که در بخش لیسنینگ آیلتس مورد استفاده قرار میگیرد تکنیک Underlying هست.این تکنیک به معنای آن است که شما قبل از شروع تست لیسنینگ آیلتس برای هر بخش مدت 30 ثانیه وقت دارید، در این 30 ثانیه کلمات کلید مثل نام ها ، تاریخ ها، کلماتی که سوال را و محدوده ی جوب را محدود میکنند را خط بکشید.موقع پخش بخش شنیداری آزمون آیلتس گوش خود را برای این عبارات کلیدی تیز کنید وموقع شنیدن آن ها به بعد و قبل این عبارات دقت کنید...پاسخ همین اطراف است.

 

به دنبال مترادف ها باشید

برای آنکه گوش خود را به آوا ها و همچنین نوع تلفط و کلمات مترادف عادت دهید، توصیه میشود که برای کلمات پر کاربرد هم معنی های آن ها را در تمرین های شنیداری پیدا کنید و مدام تمرین کنید.به طور مثال در بخش سوالات آزمون آیلتس شما یه کلمه ی hard بر میخورید و در بخش پاسخ کلمه ی موبوطه  difficult است.پس یعی کنید همیشه مترادف های موجود برای کلمات را پیدا کنید.در قسمت پایین چند نونه از این کلمات هم معنی که در آزمون های بین لملل مثل آیتلس و تافل کاربرد دارند را براتون مینویسم.حتما آن ها را بار ها و بار ها تلفط کیند تا صدا و معنای آن در جمله مسلط شوید.

difficult: demading,hard

do:does,did,perfom,behaive,carry out,accomplished

about:approximately,around,some where in region of

show:demonstrate,indicate,present,express

در ضمن اگه مایل بودید میتونید از دوره های آموزشی ما هم استفاده کنید که بخش زیادی از آن موبوط به تمارین شنیداری و آزمون های listening است.یکی از اهدافی که مجموعه ی ما دنبال میکند تقویت لیسنینگ انگلیسی زبان آموزان خود است و بدین منظور بیش از 3000 ساعت فیلم و موسیقی به عنوان کمک آموزشی و بیش تر 366 درس با محتوای لیسنینگ و تلفط در اختیار زبان آموزان قرار داده است.