تقویت لیسنینگ آیلتس و تافل،کدام یک ارزش تلاش کردن دارد؟

تقویت لیسنینگ آیلتس و تافل،کدام یک ارزش تلاش کردن دارد؟

بزارید با هم صادق باشیم، هیچ وقت هیجان زده تر از الان که دارم این مقاله را برای شما مینویسم نبوده ام.وقتی نوبت میرسه به مقایسه ی دو تا از معتبر ترین آزمون های بین الملل و صحبت درباره تقویت لیسنینگ آیتلس یا تافل حقیقتا سخته بشه راحت چیزی نوشت.تقویت لیسنینگ آزمون های بین الملل نیاز به شناخت مختصری از این دو آزمون داریم.پس بزارید در حین معرفی لیسنینگ آیلتس و تافل این دو را با هم مقایسه کنیم.

آزمون آیلتس و نحوه ی برگذاری آن

آزمون آیلتس شامل چهار بخش برای مهارت های چهارگانه هست.یعنی لینسنیگ (listening)، ریدینگ (reading)، رایتینگ (writing)، اسپیکینگ یا مکالمه(speaking).این آزمون نمره قبولی و یا نمره ردی نداره.هرکس که در این آزمون شرکت کند در پایان مدرک آیلتس دریافت میکند.این نکته خیلی از استرس شما را کاهش میدهد تا اینکه متوجه میشوید هر نمره ی آیلتس دارای یک معنی خاص است.در زیر نحوه ی نمره دهی آیلتس و مفهوم هر نمره را برای شما شرح میدهیم.این نمره دهی در بقیه ی آزمون های بین الملل مثل تافل متفاوت است.

مشخصات لیسنینگ آیلتس

میبینید که زیاد آزمون آیلتس و لیسنینگ آن ساده نیست و تقویت لیسنینگ آیلتس بسیار حیاتی است و شاید نسبت به بقیه ی بخش های آزمون دو چندان مهم باشد.زیرا که این بخش در ابتدا آزمون قرار دارد و در صورت خراب کردن این بخش احتمال زیاد روحیه تون را از دست میدید و بقیه تست ها هم زیاد چنگی به دل نخواهند زد.

بزارید یک معرفی کوتاه هم از بخش لیسنینگ آیلتس هم انجام بدی

زمان: حدوداً ۳۰ دقیقه

تعداد سؤال: دفترچه‌ای حاوی چهل سؤال در ۴ بخش

در لیسنینگ آیلتس نوار امتحان شنیداری فقط یکبار پخش می‌شود.

قبل از پخش نوار فرصت دارید تا سؤال‌ها را مرور کنید.

پس از پایان یافتن هر بخش، فرصت دارید تا جواب‌های خود را بازبینی نمایید.

پاسخ‌ها باید در دفترچه سوالات نوشته شود.

با پایان گرفتن نوار ده دقیقه فرصت دارید تا جواب‌ها را از دفترچه سوالات به پاسخنامه منتقل نمایید.

دو بخش اول شامل موضوعاتی اجتماعی است و مکالمه بین دو یا چند نفر می‌باشد.

دو بخش دوم شامل موضوعاتی دانشگاهی است. یک مکالمه حداکثر چهار نفره و یک کنفرانس، تشکیل دهنده این بخش‌ها هستند.

آزمون تافل و نحوه ی برگذاری آن

آزمون تافل هم مثل دیگر آزمون های بین الملل چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی را شامل میشود یعنی لینسنیگ (listening)، ریدینگ (reading)، رایتینگ (writing)، اسپیکینگ یا مکالمه(speaking).این آزمون نیز نمره قبولی و یا نمره ردی نداره.در پایان آزمون تافل شرکت کننده ها مدرک آزمون را دریافت میکنند ولی با تفاوت در نمراتشون.نحوه ی گرفتن آزمون و نمره دهی به این شکل هستش که در ابتدا ی آزمون مهارت خواندن و گوش کردن آزموده میشود و بعد از یک استراحت دو مهارت دیگر یعنی صحبت کردن و نوشتن.در کل 203 دقیقه برای به اتمام رساندن آزمون تافل وقت دارید.هر مهارت هم 30 نمره در بر دارد و در کل آزمون از 120 نمره است.

مشخصات لیسنینگ تافل

خوب در این مقاله ما نمیخواهیم تافل را معرفی کنیم، بلکه بیشتر روی لیسنینگ تافل و نحوه ی تقویت لیسنینگ آزمون تافل تلاش میکنیم.
بخش لیسنینگ در آزمون تافل شامل شش متن است؛ دو مکالمهٔ دانشجویی و چهار متن نیز شبیه‌سازی کلاس درس دانشگاهی میباشد.
نکته ی مثبتی که وجود دارد این است که قسمت در ابتدای آزمون نیست و شما احتمالا در قسمت قبل ریدینگ را گذارنده ایند و زیاد برای آزمون مهات شنیداری استرس ندارید.

مقایسه ی لیسنینگ آزمون آیلتس با آزمون تافل

مقایسه ی لیسنینگ آزمون آیلتس با آزمون تافل

خوب داریم به اصل مطلب میرسیم.من همیسه مقایسه های رو دوست دارم.مثل مقایسه ی هالک با تور توی avengers که قطعا تور بهتره.خوب زیاده گویی بسه. بریم سراغ فاکتور های مقایسه.

کدام سخت تر است، تافل یا آیلتس؟

خوب به طور کلی به با توجه به آماری که گرفته شده است، آیلتس سخت تر و پر استرس تر است.نه تنها لیسنینگ آن بلکه در کل میتوان گفت به علت آنکه تافل اینترنتی برگذار میشود فشار عصبی آن خیلی کم تر و مسائلی مثل off topic هم کم تر نمره داره.off topic زمانی است که شما موقع پاسخ به سوال از موضوع منحرف میشوید.از طرف دیگر آزمون تافل آمریکایی است و آیلتس برای اروپا(انگلستان و استرالیا) پس میشه گفت که تافل سختگیری کم تری داره ولی آیلتس رسمی تر و پر تشریفات محسوب میشه.درباره ی لیسنینگ این دو آزمون هم همین نکته صدق میکنه.لحجه ها، نمره دهی و در کل سطح لیسنینگ آزمون آیلتس سخت تر است و نیاز به تقویت بیشتری دارد.

 

کدام آزمون برای دانشگاه ها مناسب تر است؟

خیلی صریح باید بگم که هیچ کدوم نسبت به دیگری برتری و تفاوتی نداره.شاید بهتر باشه اگه هدف حتمی شما آمریکا یا کانادا است از تافل و اگر هدف شما اروپا است آیلتس را پیگیری کنید.ولی در کل تفاوتی بین این دو وجود نداره.

منابع برای تقویت لیسنینگ آیلتس بیشتر است یا برای تقویت لیسنینگ تافل

این سوال هم جوابی مثل بالایی دارد.تقریبا هیچ فرقی ندارد ولی در ایران منابع آموزش آیلتس اقبال بیشتری دارند.دوستان دیگر اگر شما هم نظر یا تجربه یی دارید در کامت قرار بدهید که دیگر زبان آموزان هم از تجربیات شما استفاده کند.

نمونه لیسنینگ های آزمون آیلتس برای بهبود توانایی شنیداری

در این قسمت هم برای تقویت مهارت شنیداری شما در آزمون آیلتس چند نمونه لیسنینگ آزمون آیلتس رو قرار داده ایم.دیگه قضاوت سختی و آسونی هر آزمون را به شما سپردیم.خوب گوش کنید و نظرتونو توی کامنت برای ما قرار بدهید.

نمونه لیسنینگ آیلتس

 

نمونه لیسنینگ های آزمون تافل جهت تقویت مهارت شنیداری.

در این قسمت هم برای تقویت مهارت شنیداری شما در آزمون تافل چند نمونه لیسنینگ تافل قرار داده ایم.

دیگه قضاوت هر آزمون با شما.خوب گوش کنید و نظرتونو توی کامنت به ما بگید.

انواع سوالات در آزمون لیسنینگ آیلتس و نحوه ی حل آنها با تکنیک

یک مختصر توضیحی در این قسمت درباره انواع سوالات در آزمون لیسنینگ آیلتس

سوالات چند گزینه یی (Multiple choice)

در سوالت چند گزینه ای ، یک سؤال وجود دارد که به ازای آن سه جواب احتمالی یا ممکن است که یک جمله به همراه سه راه ممکن برای تکمیل جای خالی. آزمون دهنده ملزم به انتخاب یک جواب صحیح هست.

راه حل برای و تکنیک مناسب برای این سوالات این است که ابتدا به سراغ سوال بروید منتظر گوینده نباشید تا جواب را بگوید.ابتدا کلمات کلیدی سوال مثل تاریخ ها، نام افراد، نام مکان ها یا کلماتی مثل صفت ها و قید هایی که فکر میکنید معادل آنها کم است را انتخاب کنید.مثلا کلمه ی important کلمه مناسبی نیست زیرا مترادف این کلمه در انگلیسی و لیسنینیگ آزمون آیلتس زیاد است مثل significant ،particular و ... . موقغ گوش دادن آزمون این کلمات را در ذهن داشته باشید و هر وقت چیزی شبیه آن شنیدید بدانید که پاسخ سوال آزمون نزدیک است. .اکثر سوالات در این مدل task ها پشت سر هم هستند و در صدای در حال پخش به ترتیب می آیند.

سوالات تطابق یا (Matching)

یکی از انواع بسیار پر کربرد سوال در آزمون لیسنینگ آیلتس است.آزمون دهنده باید از بین گزینه های موجود در لیست پاسخ ها پاسخ های مناسبی برای گزینه ها در لیست سوالات پیدا کند.

برای حل این سوالات هم اول به سراغ سوال بروید کلمات مهم را خط بکشید.سعی کنید موقع شنیدن کلمات سریع به سراغ پاسخ های موجود در لیست دیگر بروید و مناسب ترین آنها را کاندید کنید.در این سوالات بهتر است تا تمام سوالات را مطمئن نیستید جواب ها را ننویسید.ممکن است با یم جا به جایی تمام پاسخ ها به هم بریزد و نتوانید تمرکز کنید.اکثر سوالات در این مدل task ها پشت سر هم هستند و در صدای در حال پخش به ترتیب می آیند.

سوالات پرکردن برنامه(جدول) ، نقشه ، برچسب گذاری نمودار(Plan, map, diagram labelling)

آزمون دهنده باید یک جدول، نقشه یا نمودار را با کلمات مناسب پر کند.

برای حل این سوالات روش انتخاب کلمات کلیدی مناسب نیست.روش مناسب جهت تقویت مهارت حل این سوالات آزمون لیسنینگ انگلیسی راه حل اصلی درک ساختار جدول و نقشه ها و نمودار های عملی و آماری هست.البته شما برای حل این سوالات نیاز به دانستن این مسائل ندارید.فقط تمرکز کنید روی ستون ها و سطر های جداول و نمودار ها.تاریخ ها و اعداد یا نام هایی که در آن هابه کار میرود احتمال خیلی زیاد منحصر به فرد هستند و میتوانند شما را به پاسخ سوال آزمون نزدیک کند

سوالات تکمیل فرم ، دست نوشته ، جدول ، flow-chart ، خلاصه

آزمون دهنده باید در فاصله های و جای خالی بخشی از چیزی که میشنود یا همه ی کلمات کفته شده را وارد کند.

برای حل این تمرین هم از استراتژی کلمات مهم در سوال استفاداه کنید که در چند پاراگراف قبلی گفته شد.

سوالات تکمیل جمله (Sentence Completion)

آزمون دهنده باید جای خالی در جملات را پر کند.این سوال شبیه سوال بالا است.با این تفاوت که تا حدی باید مفهوم گرایی کرده و جای خالی را پر کنید.همچنین دارای محدودیت استفاده از کلمه هستید.مثلا بیشتر از دو کلمه نمیتوانید استفاده کنید(No More 2 Words) یا دو کلمه و یک عدد(Two Words And One Number).

رای حل این تمرین هم از استراتژی کلمات مهم در سوال استفاداه کنید که در چند پاراگراف قبلی گفته شد.

سؤالات کوتاه (Short Answers)

سوالات از شما پرسیده میشود و باید مناسب با آنچه شنیده اید پاسخ مناسب را وارد کنید.یک محدودیت برای تعداد کلمات دارید مثلا پاسخ شما بیشتر از سه کلمه نباشد.

رای حل این تمرین هم از استراتژی کلمات مهم در سوال استفاداه کنید که در چند پاراگراف قبلی گفته شد.

لازم به ذکر است که در آزمون لیسنینگ آیلتس اکثر سوالات پشت هم هستند.یعنی پاسخ سوال چهار قبل از سوال 5 است.این عامل کمک بزرگی در تقویت و گرفتن نمره بالا تر در آزمون آیلتس است.
اگر سوالی درباره آزمون های بین الملل دارید در پایین این مقاله حتما بپرسید.حتما یا در این مقاله در مقالات دیگر مطالبی را در باره آن ها خواهیم نوشت.





User avatar
09359802152

مقایسه جالبی بود ولی به نظر من سعی کردید به آیلتس بیشتر بها بدید.در صورتی اینکه تافل خیلی ساده تر و کاربری تره.استرسی که مصاحبه حضوری آیلتس داره از همه چیز بد تره.


User avatar
Admin

سلام، ممنون بابت نظرتون.البته ما سعی کردیم بی طرفانه مقایسه کنیم.برتری هر آزمون بستگی به نیاز شما داره.درباره استرس هم تا حدی حق با شماست.برای مهار استرس هم البته راه هایی گفته سده است که در مقاله <a href="https://www.en45.com/article/تقویت-لیسنینگ-انگلیسی-و-موسیقی" class="w3-button w3-round w3-purple w3-block">تقویت لینسنیگ انگلیسی با موسیقی</a> درباره آن ها صحبت کرده ایم.