تقویت لیسنینگ انگلیسی و موسیقی

تقویت لیسنینگ انگلیسی با موسیقی

دلایل محکمی وجود دارد که نشان میدهد گوش دادن به آهنگ تاثیر زیادی در آموزش زبان انگلیسی و تقویت لیسنینگ انگلیسی دارد. گوش دادن به موسیقی کلاسیک میتواند ذهن را در یادگیری زبان انگلیسی فعال تر کند.همانطور که میدانیم آهنگها همواره حاوی کلمات و اصطلاحات مفید و به روز هستند و از آنجایی که مخاطب آنها افراد بومی هستند اصطلاحات و کلمات به روز انگلیسی در آنها بکار میرود. گوش دادن موسیقی انگلیسی تمرکز و درک شما را در لیسنینگ و تلفظ کلمات و ضرب آهنگ کلمات را بیشتر می کند.

تقویت ذهن و گوش :

محققان اعلام کردند که مغز موسیقیدانان از لحاظ ساختار و عملکرد با افرادی که با موسیقی آشنایی ندارند تفاوتهای زیادی دارد. موسیقی باعث می شود که قسمتهایی که در مغز مسئول پردازش و نواختن آهنگ خاص هستند تقویت شده، این بخش ها همچنین توانایی های حرکتی، مهارتهای شنیداری( لیسنینگ ) و ذخیره سازی اطلاعات را نیز کنترل می کنند، زمانی که فرد شروع به آموختن یک ساز می کند این قسمتها به طور قابل توجهی رشد میکنند و عملکرد دوران آموزش را روز به روز بهبود می بخشند و این برای آموزش انگلیسی شما نیز موثر است. همچنین گوش نوازندگان موسیقی نیز از دیگر افراد دقیق تر است و تفکیک صدا ها در هنگام گوش دادن به تمرین های لیسنینگ برای آنها راحت تر است.

یادم است که در کلاس ما یک نوازنده ساز ویولن بود.همیشه از 40 سوال لیسنینگ 30 تا را به بالا صحیح میزد.با اینکه بیشتر از ما هم تلاش نمیکرد و در آزمون آیلتس هم بدون هیچ مشکلی نمره بالایی کسب کرد.

تکرار در موسیقی و تاثیر آن بر لیسنینگ انگلیسی :

تکرار شدن کلمات در موسیقی باعث می شود تا کلمات انگلیسی به راحتی در ذهن شما نقش ببندد. شعری که گوش میدهید همراه با موسیقی آن در ذهن شما حک میشود و مرتب در ذهن شما نواخته میشود. این عامل چنان در تقویت زبان و لغات انگلیسی و لیسنینگ موثر است که پس از یادگیری فراموش کردن آنها تقریباً غیرممکن است.

همچنین به علت سرعت بالاتر موسیقی و بیان متنوع تری که موسیقی در لفظ کلمات دارد برای آشنایی شما با صحبت روزمره بسیار تاثیر گذار است.به طور کلی میتوان گفت گوش دادن روزی یک ربع به موسیقی به زبان انگلیسی برای شروع مناسب است.سعی کنید در ابتدا موسیقی هایی با سرعت پایین تر و لحجه های روان تر گوش بدید. بدین منظور ما در مجموعه EN45 بیش از 200 ترک موسیقی متناسب برای تمامی سطوح همراه با متن آهنگ (Lyric) آن به عنوان کمک آموزشی فراهم کرده ایم.اگه خواستید ثبت نام در آن رایگان هست.

موسیقی و تقویت آرامش:

از آنجایی که موسیقی عضو جدایی ناپذیر از انسان است و رابطه عمیقی بین انسان و موسیقی وجود دارد، میتواند بر احساسات انسان تاثیر بگذارد و موجب تقویت آرامش وجودی ما شود که در آن آرامش آموزش زبان را برایمان آسان تر میکند. موسیقی کلیدی برای بازگشایی قفل احساسات ماست و در کنار آن لیسنینگ انگلیسی برایمان لذت بخش تر میشود.در مقاله عدم تمرکز در لیسنینگ انگلیسی درباره افزایش تمرکز در لیسنینگ انگلیسی بیشتر بحث کرده ایم و یکی از راه های آن هم گوش دادن به موسیقی مناسب است.

بعضی ها فکر میکنند آموختن زبان انگلیسی و تقویت و وقت گذاشتن برای آن سخت است اما میتوانند براحتی با گوش دادن به آهنگ در هر جایی که باشند بدون اینکه وقت خاصی را به آن اختصاص دهند به تقویت لیسنینگ بپردازند و تکرار کردن آن در طول زمان میتواند بسیار تاثیر گذار باشد.از طرف دیگر موسیقی انگلیسی فرهنگ و تفکرات و احساسات افراد انگلیسی زبان را به ما می آموزد. میتوانیم پس از لیسنینگ به موسیقی انگلیسی ایده ها و نظرات خود را در مورد آن آهنگ با دوستان خود به اشتراک بگذاریم.

دایره لغات و کد گذاری:

دیگر تاثیرات موسیقی بر لیسنینگ انگلیسی تقویت حافظه و کد گذاری اتوماتیک است.یکی از نیاز های تقویت اینگلیسی و مهارت های چهارگانه آن افزایش دایره لغات است.به طور مثال شما اگر کلمه ی corporation را حتی یکبار هم نخوانده بودید احتمال موقع شنیدن آن را با کلمه ی operation اشتباه میگیرد.

موسیقی بهترین راه برای گسترش دایره لغت انگلیسی از طریق کدگذاری و همچنین آشنایی با تلفظ کلمات است.به طور مثال من و یکی از همکلاسی هایم فعل Hug را از آهنگ Dance With me دین مارتین یادگرفتیم. یادگرفتن موسیقی همراه است با حفظ کردن نت ها و و کار کشیدن از گوش و مغز.چیزی هم که در لیسنینگ لازم است خوب شنیدن و تطبیق چیزی که شنیده اید با آنچه در ذهن خود آموخته اید.

شروع تقویت لیسنینگ انگلیسی با موسیقی و آهنگ

شاید در ابتدا با گوش دادن به موسیقی به زبان انگلیسی حتی یک کلمه هم متوجه نشوید، اما از ادامه مسیر دلسرد نشوید. به مسیرتان ادامه دهید. کم کم گوش شما با این مسئله عادت میکند. کلمات را ازیکدیگر تمیز می دهد و لغات بیشتری را حفظ می کند.افزایش میزان ورودی مغز تنها راه آشنایی شما با نحوه بیان جملات به روش انگلیسی است.

برای شروع موسیقی های ملایم و با ریتم آرام را پیشنهاد میکنم، چون با فهمیدن بخشی از کلمات آهنگ باعث ایجاد حس اعتماد به نفس در شما می شود. این حس شما را ترغیب میکند که بیشتر و بیشتر گوش دهید و بیشتر از قبل بر روی کلماتی که توسط خواننده ادا می شود تمرکز کنید.

برای اینکه بتوانید بیشتر با آهنگ ها ارتباط بر قرار کنید، می توانید متن شعر را از اینترنت جستجو کنید و حتی ترجمه آنرا نیز بدست آورید. سعی کنید خواننده را همراهی کنید، این کار برای تقویت درک مطلب از چیزی که شنیده اید خیلی کمک میکند.برای تقویت لیسنینگ یک مقاله مخصوص این مهارت نوشته ایم که همراه با موسیقی و فیلم بیشترین بازده را برای مهارت شنیداری شما فراهم میکند.به مقاله راه های تقویت لیسنینگ انگلیسی مراجعه کنید.