چگونه انگلیسی را روان صحبت کنیم ،چهار مرحله برای سلیس صحبت کردن در انگلیسی

همه ما تغریبا بالای 100 کلمه در انگلیسی بلدیم که اگر واقعا بتونیم ازشون استفاده کنیم میتونیم بخش خیلی زیادی از جملات در مکالمه روزمره را باین کنیم ولی دقیقا مشکل از اینجا شروع میشود. چگونه انگلیسی را روان صحبت کنیم..؟ سوالی که تغریبا بعد از هر تلاش بعد از مکالمه ازخودم میپرسیدم. چرا که در مکالمه بسیار مکث میکردم و از 1000 کلمه موجود در ذهنم فقط میتونستم از 50 تاشون استفاده کنم.بنا به تجربه رسیدن به مرحله ی تسلط و مکالمه روان زبان انگلیسی باید از 3 مرحله زیر گذر کنید:

1- افزایش دایره لغات

2- یادگیری گرامر و قواعد کاربردی انگلیسی

3-  تلفظ مکرر کلمات

4-  تکرار عبارات کاردبری

همچنین این موضوع را در نظر داشته باشید که یکی از معیارهای نمره دهی در قسمت speaking امتحان آیتلس مکالمه روان زبان انگلیسی می باشد پس این موضوع برای زبان آموزانی که قصد شرکت در اینگونه

امتحانات را دارند اهمیتی دوچندان می یابد.در واقع نمره روان صحبت کردن برای حداقل کافیست ولی دنبال حداقل باشیم؟

راستی ... اگر هنوز مکالمه انگلیسی را شروع نکرده اید. حتما صفحه تقویت مکالمه انگلیسی ما رجوع کنید

  مرحله اول:افزایش دایره لغات

اولین مرحله برای روان صحبت کردن دانستن لغاتی است که میخواهید بکار ببرید.این مرحله در دو مهارت Speaking و Writing تاثیر به سزایی در مکالمه روان انگلیسی(fluent) دارد. همچنین اگر لغات بیشتری در ذهن داشته باشید افراد دیگر آسانتر و سریع تر منظور شما را میفهمند و این درک در آنها به وجود می آید که شما فردی با روابط عمومی بالا و فردی باهوش هستید همچنین اگر در حوزه تجارت خارجی فعالیت دارید مسلط شدن در این حوزه برای مکالمه روان از الزامات میباشد. یادگیری کلمات میتواند بسیار هیجان انگیز باشد زیرا به تدریج قادر به درک متن های پیشرفته تری خواهید شد و دنیای جدیدی روبه روی خود خواهید یافت. این کار را حتی می توانید روزانه به عنوان سرگرمی و مسابقه با خانواده یا دوستان خود انجام دهید و دایره لغات خود را بسنجید.در مرحله سوم میگوییم که چطور کلمات را در فقط حفظ نکنید، بلکه آنها را ملکه ذهن کنید و بلافاصله بتوانید آن ها را در ذهن خودتان فرآخوانی کنید.

 مرحله دوم:یادگیری قواعد کاربردی انگلیسی

1.سوال کردن در زبان انگلیسی را فراگیرید.

معمولا ساخت جملات سوالی برای زبان آموزان دشوار میباشد، ولی دلیل مناسبی برای Fluent نبودن شما نیست! این مدل از جملات هم باید تمرین و تکرار شوند. راه های زیادی برای طرح سوال در زبان انگلیسی وجود دارد اما مسئله اصلی اینست که موقعیت را درک کنید و بنابر آن موقعیت جمله خود را بسازید. ساخت جملات مثبت آسانتر است (شما تنها به یک فاعل و فعل نیاز دارید). در واقع قانون ساده ی ساخت جمله در زبان انگلیسی اینست که جای فاعل و فعل کمکی را عوض کنیم تا مکالمه روان ممکن شود.

برای مثال:

He can speak French. Can he speak French??

و اگر فعل کمکی وجود نداشت به این شکل عمل می کنیم:

They arrived at 9:30. Didn’t they??

تعدادی از سوال های اساسی از این قرار می باشد:

1- Yes / No Questions (answer just Yes or No!) => (example : Do you have a pet?)

2- "Wh" Questions (open questions) => (example: what is your name?)

 3- Simple "How" Questions => (example: How old are you?) 

4- How long/ How much/ How many=>(How long can you swim underwater?) 

2.الگوهای اصلی ساخت جمله در انگلیسی را فرا گیرید. 

تنها چیزی که در این قسمت از زبان انگلیسی اهمیت دارد زمان وقوع می باشد: گذشته، حال یا آینده؟؟این 3 مورد کاملا به ما نشان می دهد که چه زمانی این اتفاق رخ داده است و به مکالمه روان ما کمک میکند. و الگویی که ما از آن استفاده میکنیم میتواند یکی از این 3 نوع باشد: 

Simple? Continuous? Perfect? تقریبا حدود 30 الگو برای ساخت جمله وجود دارد تعدادی از آن ها عبارتند از:

 1- Sentences with "Be”: She is my friend.

2- Past Sentences with "Be": You were a cute child.

3- Sentences with "Have": You have good pronunciation in English!

4- Past Sentences with "Had": You had English classes two years ago.

در مرحله چهارم درباره تکرار جملات با گرامر های پرکاربرد و شکل های پر تکرار را بررسی میکنیم که در واقع اصل سلیس صحبت کردن در انگلیسی از این نقطه شروع میشود.

مرحله سوم: تلفظ مکرر کلمات

معمولا زمانیکه زبان آموزان به انگلیسی صحبت می کنند نوع حرف زدنشان و در واقع نوع تلفظ کلمات و سرعت تلفظ طبیعی جلوه نمیکند. دلیل اصلی این مسئله چیست؟ مشکل اصلی در پایین بودن سرعت پیدا کردن کلمات در ذهن شماست.موقعی که مرتبا کلمات در ذهن شما تکرار شوند به نقطه قابل دسترس تری در مغز متتقل میشوند.لازمه سریع پیدا کردن کلمات تکرار تکرار و تکرار است.اگر این مهارت را به خوبی تقویت کنید.مکالمه روان برای شما آسان خواهد بود.

مرحله چهارم: تکرار عبارات پر کاربرد

به جرعت میتون بگم سوال چگونه انگلیسی را روان صحبت کنیم همین است،تکرار عبارات پر کاربرد. این عبارات در اصل الگو های پر کاربرد در زبان انگلیسی هستند که بعد از تکرار یک الگو ذهن خودکار در مواقع لزوم میتواند جایگذینی کرده و جمله شما را بنابر نیاز تغییر دهد.