آموزش لهجه بریتانیایی ، تلفظ صحیح حروف و عبارات چگونه است ؟

آمزش لهجه بریتانیایی

هیچ کس دوست ندارد انگلیسی را مانند کتاب صحبت کند همانطور که در زبان فارسی کسی دوست ندارد کتابی صحبت کند.عبارات رسمی که شما از مدرسه به خاطر دارید، کاملا با دنیای واقعی انگلیسی که توسط خود انگلیسی زبان ها صحبت می شود، متفاوت هستند. مراحل زیر برای آموزش لهجه بریتانیایی و (British Accent) تلفظ کلمات انگلیسی می باشد:

1.اعتماد بنفس و سرعت در تلفظ کلمات ولهجه زبان انگلیسی

اساتید و منابع 

زمانی که تازه شروع به یادگیری زبان انگلیسی می کنید، در ابتدا ممکن است که توانایی لازم برای برقراری ارتباط با افراد، خصوصاً با افرادی که مسلط به صحبت کردن می باشند را نداشته باشید. یکی از عمده ترین علت های این مشکل نداشتن اعتماد به نفس لازم جهت برقراری ارتباط می باشد. ایجاد این اعتماد به نفس در افراد زمانی شکل می گیرد که بتوانید تلفظ صحیحی داشته باشید. یعنی بتوانید شبیه به یک فرد بومی Native صحبت کنید.اگر در این بین اساتید مناسبی نداشته باشید که با شما به لهجه درست و مناسب صحبت کنند و تلفظ کلمات انگلیسی را به شما درست آموزش دهند،بنابراین یادگیری شما به نحو بسیار بدی پیش خواهد رفت.

شروع تمرین تلفظ بریتانیایی کلمات

در ابتدای شروع یادگیری بهتر است که با تلفظ کلمات انگلیسی به شکل صحیح آشنا شوید. بسیاری از افراد در سراسر دنیا دارای لهجه انگلیسی نادرستی هستند و این به دلیل این است که اساتیدی با لهجه انگلیسی نادرست داشته اند. در بیشتر مواقع داشتن صدایی یکنواخت و یکدست خیلی بهتر از لهجه بد است. بدترین حالت صحبت کردن زمانی است که روی یک کلمه بیش از اندازه بالا یا پایین بروید.

ضبط صدا

یکی از بهترین راههایی که می تواند به صحبت کردن صحیح کمک کند و قبلا در مقالات دیگری در سایت به آنها اشاره کردیم این است که به فایل های صوتی که توسط افراد بومی یا Native ضبط شده گوش کنید، سپس شروع به تکرار کنید و صدای خود را ضبط نمایید. پس از آن به صدای خودتان گوش کنید. اگر شبیه بود که هیچ در غیر این صورت نواحی غیر مشابه را یافته و اصلاحات لازم را انجام دهید.این کار باعث می شود که شما لهجه وتلفظ کلمات انگلیسی را به درستی فرا بگیرید. پس از اینکار باید بر روی سرعت صحبت کردن خودتان تمرکز کنید. زمانی که شما هنوز فاقد لهجه مناسب برای صحبت کردن هستید، اشتباه است که با سرعت بالایی شروع به صحبت کنید.

بهتر است قبل از اینکه با عبارت " مرا ببخشید"" Excuse me" در حین صحبتتان زیاد مواجه شوید سرعت صحبت کردن خودتان را تنظیم کنید. با این کار راحتتر می توانید با مخاطبتان ارتباط برقرار کنید.

2.لهجه های گوناگون

برای روانتر صحبت کردن قطعاً باید مهارت شنیداری خود را افزایش دهید. گوش دادن به لهجه ها و صحبت های افراد مختلف، به شما در تقلید الگوهایِ گفتاریِ خود کمک می کند و همینطور کمک میکند تا صحبت شما روان تر به نظر برسد. نگاه کردن به فیلم یا گوش کردن به رادیو، برای شنیدن زبان انگلیسی در دنیای واقعی عالی است.

3.یادگیری تلفظ بریتانیایی کلمات و اصطلاحات

شما با گوش دادن به گویندگان محلی بدون شک چند عبارت خنده دار را نیز فرا خواهید گرفت که به آن اصطلاح می گویند. در حالی که این اصطلاح ممکن است، معنای خود کلمه را نداشته باشد اما بعضی اوقات توسط انگلیسی زبان ها به کار رفته می شود.

زبان عامیانه مانند اصطلاحات، تقریبا ناخودآگاه توسط گویندگان بومی استفاده می شود. جالب هست که بدانید، زبان عامیانه انگلیسی تفاوت های محلی دارد. برای مثال، یک بریتانیایی ممکن است بگوید که "knackered" در حالیکه یک امریکایی از جنوب خواهد گفت "tuckered out" اما هر دوی انها به معنی "خستگی زیاد" است.

به خاطر داشته باشید که زبان عامیانه به طور کلی غیررسمی است و وقتی در موقعیت های حرفه ای هستید در استفاده از آن محتاط باشید.

4.وضوح تلفظ کلمات انگلیسی

اگر در تلاش برای صحبت کردن مانند یک بومیِ انگلیسی زبان هستید، چیزی که می گویید به اندازه لهجه انگلیسی شما مهم است. برای صحبت کردن، سرعت و وضوح خود را ارتقا دهید.خواندن انگلیسی با صدای بلند، اگر زمان کافی را صرف گوش دادن به تلفظ کلمات انگلیسی زبان ها کنید و تلاش کنید تا از گفتار و لهجه انگلیسی زبان ها تقلید کنید، یک راه عالی برای کار بر روی وضوح تلفظ است. به صدای خود اجازه دهید تا با جریان طبیعی زبان، فراز و فرود داشته باشد.

این ها مهم ترین مرحله هایی است که شما می توانید بیشتر مانند به یک فرد انگلیسی زبان، صحبت کنید .فرقی نمیکند که در فرودگاه باشید یا در یک کلاس آنلاین، به راحتی یک گفت و گو با یک فرد بومی انگلیسی زبان داشته باشید زیرا سریع ترین راه برای ارتقای زبان انگلیسی شما است. بسیاری از انگلیسی زبان های غیر بومی برای اولین بار بسیار نگران هستند اما هر چه بیشتر آن را انجام دهید اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت.

قواعد تلفظ بریتانیایی حروف در ترکیب های مختلف

تلفظ R در شرایظ مختلف

R ها چند حالت مختلف را شامل میشود که شامل موارد زیر است.

  • rl- معمولا در این شرایط فقط یک R ساکن تلفظ میشود.مثل کلمه Girl
  • آموزش لهجه بریتانیایی بعضی کلمات راحت تر است مثلا Mirror به شکل mih-ra بیان میشود
  • r در کلماتی مثل are که به خودی خود هم قابل مخفف شدن هستند و البته بین دو حرف صدادار قرار دارد به ادامه حروف صدا دار میچسبد مثلا "Bacteria are small" به شکل "Bacteria-rar-small" تلفظ میگررد

تلفظ U در شرایظ مختلف

معمولا U به شکل oo خوانده میشود مثلا duty به شکل dooty بیان میشو

تلفظ T در شرایظ مختلف

معمولا در شرایطی که در لهجه آمریکایی ما به جای t از d استفاده میکنیم یعنی tt در لهجه بریتانیایی این حرف کاملا حذف میشود.مثلا کلمه button به شکل bu-in تلفظ میشود

دیگر قواعد آموزش لهجه بریتانیایی

  • گاهی اوقات t به صورت محکم تر و صامت تلفظ میگردد.به شکل T به طور مثال همین کلمه duty تغریبا doody تلفظ میگردد
  • H معمولا در اول کلمات موقع تلفظ حذف میشود
  • کشش ها و استرس ها در تلفظ been bin bean ب هم متفاوتند.به طول کشش b در هر سه حالت توجه کنید.