آموزش لهجه آمریکایی و تلفظ صحیح کلمات، معرفی چند میانبر برای اصلاح تلفظ

آموزش لهجه آمریکایی

خیلی از زبان آموزان، زبان انگلیسی را صحبت میکنن اما از این که نمیتوانند مانند یک بومی صحبت و لغات را تلفظ کنند ناامید هستند. برخی این امر را از لهجه استاد و آموزش غلط آموزشگاه ها میدانند چرا کهآنهاهستند که باید تلفظ لغات و شیوه های درست را به ما بیاموزند. همانطور که میدانیم مردمان کشورهای انگلیسی زبان با لهجه های مختلفی صحبت میکنند و تلفظ لغات را به روش مرسوم در آن کشور ادا میکنند اما رایج ترین لهجه، لهجه آمریکایی است.

برای بهبود بخشیدن به لهجه خود، یکی از بهترین روش ها این است که ابتدا تلفظ لغات را خوب یاد بگیرید و آن را بارها برای خود تکرار کنید. همچنین باید منبعی را انتخاب کنید که لغات را درست تلفظ کند چون شما از آن میاموزید و همان لهجه در شما می ماند.

روشهای ساده برای آشنایی با لهجه آمریکایی

قبل از اینکه نکته جدیدی بهتون بگیم باید خیلی خلاصه گوشزد کنیم که تنها نکته ی موجود در لهجه آمریکایی این است که tt را d تلفظ میکنند.بقیه نکات در تغریبا تمامی لهجه های دیگر انگلیسی مشترک است .

شاید بهترین روش آموزش گوش دادن به رادیوهای آنلاین و همچنین تماشای فیلم های هالیوودی به زبان اصلی است که میتوانید از آن طریق لهجه آمریکایی خود را بهبود ببخشید. زمانی که شما فیلم تماشا میکنید یا به موسیقی که به زبان اصلی است گوش میکنید ناخودآگاه روی زبان شما تاثیر میگذارد و لهجه شما را بهبود میبخشد. ایرانی ها نسبت به کشورهای دیگر خیلی راحت تر میتوانند لهجه خود را قوی کنند چرا که زبان فارسی طوری است که این امر را برای ما ساده میکند. پیدا کردن تلفظ صحیح، ارتباط با زبان اصلی از طریق فیلم و موسیقی و همچنین تکرار مکرر در کنار هم راهی است فوق العاده برای انجام هر چه سریعتر این امر.

تاثیر سن در آموزش لهجه آمریکایی

برای آموزش زبان انگلیسی در ابتدا باید به شما گوشزد کنم که دستیابی به لهجه آمریکایی به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد و یکی از آنها سن است. تا قبل از بلوغ هر انسانی تار های صوتی کاملی دارد اما پس از بلوغ بر اساس زاد بومش، تار های صوتی او کم کم تغییر کرده و برای مثال یک فارسی زبان، پس از بلوغ فقط تار هایی را که برای صحبت به زبان فارسی نیاز دارد خواهد داشت و از این رو تلفظ بعضی از صدا ها در هر زبانی برای او سخت خواهد بود.

از طرفی باید این موضوع را درک کرد که هر کس یک توانایی زبانی دارد که در نیم کره سمت چپ مغز او قرار داد. باید به این موضوع توجه داشت تا دیگر خود را با فردی دیگر مقایسه نکنید. هر کس به میزان هوش خود می تواند به لهجه ای مثل خود آنها برسد.

البته اینطور نیست که رسیدن به این لهجه غیر ممکن باشد، بلکه فقط نیاز به تلاش بیشتر دارد.

خوب حالا حتما از خود می پرسید که از چه روشی باید شروع کنم؟

از سال 1920 در زمان جنگ جهانی اول تا به امروز یک روش در ایران برای آموزش لهجه و تلفظ استفاده می شد و آن هم روش Audio Lingual Method بود. در آن زمان ارتش امریکا از این روش برای یاد دادن زبان به سربازان آمریکایی استفاده می نمود. این روش در عین خسته کنندگی کاملا مفید و سریع بود. اما در قرن 21 با پیشرفت تکنولوژی مسیر های جدیدی برای دستیابی به این مهم فراهم شده است. با دوره های آموزش آنلاین زبان انگلیسی دیگر نیاز نیست که از روش های کلاسیک و قدیمی استفاده کنید.

راستی ، الان که داری روی لهجت کار میکنی اگه خواستی بیشتر با انگلیسی و مکالمه آشنا بشی حتما به دو صفحه آموزش زبان انگلیسی و تقویت مکالمه انگلیسی ما مراجعه کن

آموزشگاه آنلاین زبان انگلیسی

در روش های آموزش آنلاین فقط نیاز به یک سیستم و دسترسی به اینترنت دارید. البته گفتنی هیچ روشی مثل دارو عمل نمی کند که با خوردن آن بهتر شوید! همه چیز بسته به میزان زمانی است که برای آن کار صرف می کنید. اصولی که روشی های آموزش مجازی به آن متکی هستند استفاده از روش های مدرن و بر اساس مکالمه و مالتی مدیا است و تاثیر زیادی در لهجه آمریکایی شما دارد.

روش های آموزشگاه آنلاین برای آموزش لهجه آمریکایی

در این روش ها ابتدا گوش شما را با آوا های مختلف آشنا می کنند. به شکلی که جفت آوایی هایی که از نظر صدایی نزدیک به هستند را به شما ارایه می دهند تا آرام آرام تفاوت بین آنها را متوجه شوید. در ابتدا شما باید یک گوش حساس به صدا داشته باشید تا بتوانید عین آن صدا را تولید کنید !

پس از آن با روش های روز دنیا و نه با تکرار و تکرار، سعی می کنند که این آوا ها را به صورت درستی استفاده کنید. جالب است بدانید علاوه بر این روش، شما اگر نحوه قرار گیری زبان در دهان را بدانید، نا خود آگاه محکوم به تلفظ درست آوا های مختلف هستید.

چند رسانه ای (multimedia) برای آموزش لهجه آمریکایی

در نهایت با استفاده از متریال های درسی حقیقی، مثل فیلم و موسیقی هایی که از نظر آوایی تلفظ درستی دارند را در اختیار شما قرار می دهند تا سعی کنید لهجه خود را به آن تلفظ نزدیک کنید. طبق مطالعات انجام شده، تاثیر این روش ها تا 4 برابر بیشتر از روش های کلاسیک است.

در آخر این آموزش باید به این نکته اشاره کنیم که بهتر است تلفظی صحیح و شمرده داشته باشید تا اینکه دقیقا یک لهجه آمریکایی بگیرید. تفاوت ما حتی از ظاهرمان مشخص بوده و بعضا دیده شده که یک آمریکایی حس خوبی به این ندارد که یک غیر انگلیسی زبان سعی در تولید لهجه مشابه او کند. برای آنها این کار کمی حالت تمسخر داشته و در مواردی بی احترامی تلقی می شود.

یادتان باشد که حتما تکنیک سایه (Shadowing) را برای بخش های مختلف فیلم اجرا کنید.اگر از تکنیک سایه اطلاع ندارید مختصرا بهتون بگم که در این تکنیک همزمان روی تقویت دو مهارت اسپیکینگ و لیسنینگ کار میکنید. سعی کنید با دقت صحبت های گوینده را گوش کنید و همزمان آن ها را ب اهمان لحن، لهجه و بالا پایین های آوایی تکرار کنید.اگر این عمل برای شما سخت است از AudioScript صدای مورد نظر کمک بگیرید و از روی آن بخوانید. این کار تاثیر بی نظیری دارد در تقویت اسپیکینگ و لیسنینگ زبان آموزان.

راستی مجموعه ما هم درای بالای 200 ساعت فیلم ، موزیک و آموزش مناسب برای این کار است.البته بخش خیلی زیادی از این محتوا دارای زیرنویس برای سهولت درک کاربران و کمک به تلفظ زبان آموزان است.پس اگر به دنبال آموزش زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی و انگلیسی برای اندروید و آی او اس هستید، ما در خدمتتون هستیم.

معرفی فیلم و سریال با لهجه آمریکایی

حالا که صحبت شد از چندرسانه یی و تاثیر آن در آموزش و تقویت لهجه آمریکایی، اجازه بدهید چند سریال با لهجه های آمریکایی معرفی کنیم.

  • Breaking Bad : این سریال علاوه بر لهجه مناسب آمریکایی بازیگران خیلی مناسب و شمرده و به روز صحبت میکنند.
  • Friends : خوب برای طرفداران این سریال محبوب شاید سخت باشد که سریال مورد علاقه آن ها در جایگاه دوم باشد.ولی برای کسانی که در شروع آموزش زبان هستند این سریال بهترین انتخاب نیست.
  • How i met your mother : سریال پر طرفدار بعد از Friends توصیه میشود شخصا ندیدم
  • Walking Dead : سریال قدیمی و پر دیالوگ با قسمت های زیاد
  • lost : به سدت توصیه میشود به علت تعداد بالای دیالوگ و ترکیبی از انواع لهجه ها و مدل های صحبت.