معرفی رایتینگ آیلتس

معرفی رایتینگ آیلتس

معرفی آزمون رایتینگ آیلتس برای دانشجویان بین المللی ،که بهترین راه ارزیابی مهارت‌های رایتینگ زبان انگلیسی آنهاست بسیار اهمیت دارد. چراکه نمره این آزمون بین المللی بخشی از شرایط ورود شما به دانشگاهای منتخب خارجی می‌باشد.

امروز به معرفی بخش‌ رایتینگ یکی از آزمون‌های رایج که بسیاری از دانشجویان می گذرانند میپردازیم، IELTS یا سیستم بین المللی تست زبان انگلیسی. به ویژه آیلتس آکادمیک که مهارت زبان را در افرادی که متقاضی آموزش عالی هستند و در آنجا از زبان انگلیسی به عنوان زبان اصلی آموزشی استفاده می شود ، ارزیابی می کند.

آزمون بین المللی آیلتس چیست؟

آزمون آیلتس شامل چهار مهارت زبان است: لیسنینگ ، ریدینگ ، رایتینگ و اسپیکینگ. این آزمون بین المللی طراحی شده تا انگلیسی زبانان غیر بومی را در مورد توانایی های زبان آنها در موقعیت های واقعی زندگی که ممکن است هنگام مطالعه ، کار یا هنگام انجام امور زندگی روزمره با آن روبرو شوند آزمایش کند. یکی از مخوف ترین قسمت‌های آزمون ایلتس ، آزمون رایتینگ(writing) است که برای ارزیابی دامنه مهارت نوشتن زبان آموزان طراحی شده است.

چرا آزمون نوشتاری؟

این آزمون به منظور ارزیابی نحوه "نوشتن پاسخ مناسب ، سازماندهی ایده ها و استفاده از طیف واژگان و گرامر طراحی شده است.

محدودیت زمان تسک‌های writing

مانند بخش Reading ، تست writing برای دو تسک تعیین شده 60 دقیقه طول می کشد.داوطلبان باید زمان خود را به خوبی بین دو تسک مدیریت کنند ، ترجیحاً 20 دقیقه در تسک 1 و 40 دقیقه در تسک 2.

تسک‌های آزمون رایتینگ

تسک‌های آزمون رایتینگ

تسک 1 داوطلبان آزمون رایتینگ را ملزم به ارائه حداقل یک پاسخ کتبی 150 کلمه ای می کند ، در حالی که تسک 2 حداقل به 250 کلمه نیاز دارد که هر دو باید تکمیل شوند.

Task 1

برای تسک 1 ، داوطلبان باید با استفاده از دایره لغات خود برخی از اطلاعات بصری مانند نمودارها و جداول را توصیف ، خلاصه یا توضیح دهند . به عنوان مثال ، ممکن است این سؤال از شما بخواهد که داده های نموداری را توصیف کنید یا مراحل یک فرآیند را خلاصه کنید یا یک رویداد را توضیح دهید. به تعداد کلمات خود توجه کنید ،پاسخ هایی که خیلی کوتاه هستند بی‌فایده خواهند بود. محور تسک 1 ارزیابی توانایی شناسایی مهمترین و مناسب ترین اطلاعات و روندها در جدول یا نمودار است و ارائه یک نمای کلی و منظم از آن با استفاده از زبان نوشتاری با دقت در سبک دانشگاهی است.

Task 2

در مورد تسک 2 ، از داوطلبان آزمون خواسته می شود از طریق بررسی گفتمانی از موضوعات مربوطه به یک دیدگاه یا استدلال یا مشکل پاسخ دهند. پاسخ ها باید مرتبط باشد و به طور کلی نباید صحبت کرد.وب سایت آیلتس بیان می کند: "این کار توانایی ارائه یک استدلال روشن ، مرتبط ، سازمان یافته ، شواهد یا نمونه هایی برای دفاع از ایده ها و استفاده دقیق از زبان را ارزیابی می کند.

نکته: شیوه نوشتن برای آزمون آکادمیک ایلتس باید رسمی ، دانشگاهی و خنثی باشد. موضوعات باید بسیار جالب و قابل فهم باشند.

نمرات در تسک های بخش نوشتاری

تسک 2 دو برابر بیشتر در نمره نگارش نهایی در مقایسه با تسک 1 تاثیر دارد. این نکته مهم است که هنگام مدیریت زمان بین دو تسک باید به آن توجه کرد. عدم پاسخگویی به تسک 2 شانس موفقیت را برای دستیابی به نمره خوب می تواند کاهش دهد.

نکات منفی در آیلتس

یکی از نکات منفی که باید آن را بدانید اینه که اگر پاسخهای شما در رایتینگ آیلتس کلی یا ناقص باشد ،باعث می شود که شما نمرات خود را از دست بدهید. پاسخهای ناقص از نظر محتوا معنی ندارند.توجه داشته باشید که دانش آموزان به دلیل سرقت ادبی نیز مجازات خواهند شد.

ساده‌ترین روش تقویت نوشتار برای آزمون بین المللی

ساده‌ترین روش تقویت مهارت نوشتار زبان اینه که نمونه های با کیفیت خوب را مطالعه کنید.این ایده خوبی است که با مراجعه به روزنامه ها یا مقالات کوتاه در مجلات در موضوعات مختلف ، سبک های نوشتن با کیفیت بالا زبان انگلیسی را در قالب های مختلف مطالعه کنید.همچنین به نکات زیر توجه کنید:

  • به واژگان مفید دقت کنید
  • ساختارهای دستور زبان را برجسته کنید
  • توجه به ارتباط بین جملات و پاراگرافها

ielts آزمایشی مورد علاقه شما

به آزمونهای آزمون آیلتس نگاه کنید و موضوعاتی را انتخاب کنید که مورد علاقه شماست. از انواع سؤالات متداول استفاده کنید و محدودیت زمانی و کلمه ای را رعایت کنید. مهم این است که یک حرکت رو به جلو داشته باشید و اجازه ندهید که اضطراب جلوی موفقیت شما را بگیرد.

در آخر این موضوع را به یاد داشته باشید که آن را ساده نگه دارید. آنها توانایی شما در ارائه ایده ها به طور واضح و منسجم را به زبان انگلیسی ارزیابی می کنند ،بنابراین ، ساختن پاراگراف ها و جملات بسیار مهم است.