آزمون تافل در آموزشگاه آنلاین انگلیسی

معرفی کامل آزمون آیلتس، آموزش آنلاین آیلتس

آزمون تافل مخفف (Test Of English as Foreign Language)، آزمونی است که میزان توانایی افراد غیر انگلیسی زبان را در زمینه برقراری ارتباط به زبان انگلیسی در سطح دانشگاه‌ها و آموزشگاه ها ارزیابی می کند. بیش از 9000 دانشگاه در بیش از 130 کشور در سراسر دنیا آزمون تافل را قبول دارند.بسیاری از دفاتر اداری، دفاتر ثبت گواهی و اسناد نمره ی تافل را برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی افراد درخواست می کنند. دپارتمان های مهاجرت برای گرفتن ویزای کار و اقامت، دفاتر پزشکی و ثبت اسناد برای درج مدارک تخصصی، و اشخاص برای تشخیص سطح زبان انگلیسی شان نمره ی این آزمون را میزان قرار می دهند.از این رو من در آموزشگاه آنلاین en45 لازم دیدم تا شما رو با این آزمون آشنا کنم.

آزمون تافل چیست؟

آزمون تافل به صورت سالانه در 180 کشور جهان بین بیش از یک میلیون داوطلب به صورت هماهنگ برگزار شده و به کسانی که موفق شوند نمره تافل را کسب کنند مدرک ارائه خواهد شد.آزمون تافل علاوه بر اینکه امکان ادامه تحصیل در کشورهای پیشرفته صنعتی را برای شما فراهم می آورد در داخل کشور هم با کمک این مدرک می توانید سطح بالای مهارت های انگلیسی خود را به خوبی نمایان ساخته و تخصص خود را افزایش دهید.شما در آموزشگاه آنلاین en45 بعد از گذروندن دوره ها و مطالعه ی کتاب های پیشنهاد شده‌ی استادان ما می‌توانید در این آزمون شرکت کنین.

انواع برگذاری:

1.آزمون کتبی تافل (PBT):

PBT مخففPaper Based Test ، به این معناست که داوطلبان برای شرکت در این آزمون باید به سوالات موجود در دفترچه آزمون به صورت کتبی پاسخ دهند. چند سال اخیر در بسیاری از کشورها آزمون حضوری PBT جای خود را به آزمون آنلاین داده است.هم اکنون این آزمون تقریبا در معدود کشورهایی، به دلیل محدودیت اینترنت، در حال برگزاریست از جمله این کشورها عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، نیجریه، سوریه، عراق، سودان، افغانستان و کشورمان ایران است.

2.آزمون‌ تافل‌ آنلاین (IBT):

آزمون تافل در اواخر 2005 معرفی شد و به میزان قابل توجهی جایگزین نوع دیگر «CBT»( مخفف Computer Based Test) گردید. این آزمون انگلیسی ابتدا در کشورهای آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان و ایتالیا برگزار گردید و از سال 2006 به کشورهای دیگر نیز به تدریج راه یافت و خیلی از آموزشگاه ها نیز به آموزش موضوعات آن پرداختند. آزمون « مبتنی بر کامپیوتر» یا CBT در سپتامبر 2006 متوقف شد. بر اساس آمار داده شده توسط موسسه ی ای تی اس ، 96% متقاضیان تافل به صورت آنلاین در آزمون شرکت می کنند. در این نوع آزمون شرکت کنندگان بایستی در تاریخهای مشخص شده در محل حوزه آزمون حضور پیدا کرده و بصورت آنلاین آزمون را برگزار کنند.

همچنيـن در آزمـون آنلاین علاوه بر صـدايی که می‌شنويد، يک تصويــر هم به نمـايش در مي‌آيد. اين بخش به دو قسمت تقسيم می‌شود. قسمت اول شامل مکالمات کوتاهی است که البته کمی از تافل کتبی طولانی‌تر است. در قسمت دوم هم شما با مکالمه‌ها و سخنرانيهای انگلیسی طولانی‌تری روبرو مي‌شويد.اين بخش آزمون تافل آنلاین ، درست مانند دوره‌های آموزشگاه en45 می‌باشد.

به طور کلی در آزمون تافل مهارتهای لیسنینگ، ساختاری و نگارش، ریدینگ، انشاء و مهارت مکالمه به زبان انگلیسی مورد سنجش قرار گرفته است. هر دو آزمون کتبی و آنلاین شامل چهار بخش می باشند که سه بخش لیسنینگ و نوشتاری و ریدینگ در آموزشگاه انگلیسی en45 یه شکل تخصصی به آن پرداخته‌ایم. تنها تفاوت کلی بخش دوم آزمون کتبی ، بخش ساختار است که در آزمون آنلاین با بخش مکالمه جایگزین شده است و سنجش مهارت ساختار زبان انگیسی به صورتی غیر مستقیم در بخش مکالمه در نظر گرفته شده است.

هدف از برگزاری آزمون‌های تافل‌ چیست؟

آزمون تافل از سال 1963 به وسیله سرويس سنجش تحصيلي ETSدانشگاه پرينستون برگزار می شود.بسیاری از مراکز آکادمیک و آموزشگاه های عالی این آزمون را بهترین معیاردر تصمیم گیری جهت پذیرش داوطبان رشته های مختلف خود می شناسند.شرکت در آزمون تافل در ایران و سایر کشور های جهان بسیار ساده بوده و داوطلب قادر خواهد بود هر زمان و مکانی که علاقه داشته باشد در این آزمون به صورت کتبی و آنلاین شرکت کند.هزینه آزمون تافل نسبت به آزمون های مشابه انگلیسی مناسب تر است و به صورت متمرکز دریک جلسه برگزار می شود.

قسمت‌های آزمون:


بخش لیسنینگ:

اين بخش از تافل توانايی شما را در درک مکالمه‌های زبان انگلیسی مورد سنجش قرار می‌دهد. اين بخش به سه قسمت تقسيم می‌شود. قسمت اول اين بخش شامل مکالمه‌هايی کوتاه است که بين دو نفر صورت می‌گيرد و پس از پايان هر مکالمه سوالاتی مبنی بر درک مکانی و زمان مکالمه، درک عبارات روزمره و پر کاربرد مطرح میشود.در قسمت دوم مکالمه‌های گسترده‌ تری بين دو يا چند نفر انجام می‌شود و قسمت سوم نيز دربرگيرنده سخنرانی‌هایی است که بيشتر حول موضوعات دانشگاهی و آکادميک می‌باشد.


بخش ساختار و نگارش

اين بخش دو دسته از پرسش ها را در بر می‌گيرد و هر دو دسته برای ارزیابی توانايی شما در تشخيص گرامر و ساختار صحيح يک متن طراحی شده‌اند. دسته اول سؤالات ساختاری است که در آن شما باید ساختار صحيح و ترتيب کلمات را تشخيص دهيد. به عنوان مثال جملات و عبارات به صورت ناقص مطرح می شوند و شما باید گزینه ی صحیح کامل کننده ی جملات را انتخاب نمایید. در دسته دوم که سؤالات نگارشی است شما با جملات کاملی روبرو می‌شويد که کلماتی در آنها مشخص شده اند، از شما خواسته میشود تا کلمه يا عبارت نادرست را شناسايی کنيد.


بخش درک مطلب

همانطور که از اسم آن پیداست در این بخش از آزمون تافل توانایی خواندن و درک مطالب و پاسخ به سوالات مربوط به آنها مورد سنجش قرار داده می شود. معمولا در این بخش پنج متن در زمینه ی دانشگاهی و علمی به داوطلب داده می شود و به دنبال هر کدام ده سوال مرتبط با متن که در آن دایره لغات و تحلیل و استنتاج متون مورد توجه قرار داده شده است. تمام اطلاعات مورد نظر برای پاسخ گویی به سوالات در داخل متون گنجانده شده است و داوطلب نیاز به هیچ پیش زمینه ی تخصصی مربوط به متن علمی ندارد.شما در دوره های آنلاین آموزشگاه می‌تونین تسلط کامل به درک کرئن متون انگلیسی داشته باشید.


بخش نوشتاری

اين بخش جدا از رتبه کلی شما گزارش می‌شود. در آزمون کتبی موضوعی به داوطلب داده می شود و داوطلب بایستی دیدگاه خود را راجع به موضوع داده شده به صورت بیان نظر و بررسی انتخاب آن و در ادامه استدلال آن را در غالب متن یا گزارشی متشکل از 250 تا 300 کلمه را بر روی کاغذ بیاورد. در آزمون اینترنتی علاوه برقسمت مذکور که نوشتن انشایی بیان استدلالی نظریات داوطلب ولی به صورت تایپی است، قسمت دیگری نیز دارد که در آن به داوطلب یک متن حول موضوعاتی علمی داده می شود، داوطلب پس از مطالعه ی متن و گوش فرا دادن به نظریاتی از جانب شخص دیگر بایستی خلاصه ای از برداشت هایش از شنیده ها و نیز ارتباط آن با نکات مهم و کلیدی متن داده شده را تایپ نماید.


بخش مکالمه

این بخش شامل شش قسمت است است که دو قسمت آن کاملا مستقل و چهار قسمت آن تلفیقی می باشد. در دو بخش اول ممتحن سوالاتی پیرامون خانواده مطرح می کند که در پاسخ ها، توانایی صحبت کردن به صورت خود به خودی و شفاف سازی ادعاهایی که داوطلب عنوان می کند مورد سنجش قرار می گیرد. در دو قسمت از مکالمه تلفیقی، داوطلب متن داده شده را مطالعه و به صحبت کوتاه گوش فرا می دهد سپس این دو را با هم تلفیق کرده و در پاسخهایش به کار گیرد. در دو قسمت دیگر داوطلب می بایست چکیده ای از آنچه که میشنود را در صحبت هایش ارائه دهد.

زمان برگزاری ، مراکز و آموزشگاه های انگلیسی :

آزمون انگلیسی تافل به صورت منظم و در زمان بندی مشخص همه ساله در مراکز و آموزشگاه های متعددی در کشور برگزار می شود. آزمون آنلاین یکی از جدید ترین شیوه های شرکت در آزمون تافل است که از سرعت و دقت بالایی برخوردار است و با استقبال گسترده داوطلبین در سراسر جهان مواجه شده است.شما با پرداخت هزینه آزمون می توانید در زمان مشخص در این رقابت شرکت کنید. سایت سازمان سنجس به صورت مستمر مراکز برگزاری و زمان برگزاری آزمون تافل را به اطلاع داوطلبان می رساند.

تفاوت با آیلتس:

آزمون تافل یک آزمون آکادمیک و آموزشگاهی است و آزمون آلیلتس به منظور سنجش مهارت های تخصصی جهت کار و یااقامت در کشورهای دیگر برگزار می شود.اگرچه آزمون آیلتس جهت مهارت های آکادمیک هم مورد استفاده قرار می گیرد اما بیشتر جهت کار و اقامت مورد استفاده قرار می گیرد.آزمون تافل بیشتر مهارت های زبانی آمریکایی را می سنجد اما آیلتس زبان انگلیسی را به عنوان یک زبان بین الملل مورد سنجش قرار می دهد.آزمون آیلتس هم چهار مهارت اصلی زبان را مورد سنجش قرار می دهد و برای هر بخش از بین 1 تا 9 به افراد رتبه می دهد هرچه امتیاز شما بالاتر باشد به مفهوم مهارت های بیشتر زبانی شماست. کسی که در هر بخش نمره 9 دریافت می کند به آن معناست که به اندازه یک فرد انگلیسی زبان مهارت دارد.در سایر مقالات آموزشگاه آنلاین EN45 با ایلتس آشنا شوید.